Tematyka:
1. OGRÓDEK W SALI
2. NADCHODZI WIOSNA
3. WITAJ WIOSNO
4. WIOSENNA POGODA
5. WIELKANOC
Zadania dydaktyczno-wychowawcze:
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą.
- Zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku.
- Kształcenie słuchu fonematycznego – na poziomie sylaby
- Doskonalenie koncentracji uwagi
- Rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadań, układania historyjek obrazkowych, loteryjek
- Kształtowanie prawidłowej postawy w czasie ćwiczeń
- Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń
- Wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
- Nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- Kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para”
- Wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności
- Rozwijanie myślenia podczas odgadywania zagadek
- Rozwijanie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej
- Doskonalenie pamięci odtwórczej
- Zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu, zachęcanie do uważnego obserwowania otoczenia
- Kształcenie nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych.
- Budzenie przywiązania do tradycji, poznanie zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi, zapoznanie z tradycją zdobienia jajek.