Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Kwiecień w Bergamutkach

Tematyka:
 
1. Wiosenne powroty
2. Wielkanoc
3.Wiosna na wsi
4.Dbamy o przyrodę
 
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
  • nazywanie cech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja (np. do czego służy samochód).
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…)
  • układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.
  • poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych).
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych
  • poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…)
  • określanie swoich mocnych stron.
  • poznawanie świata poprzez doświadczenia – własne i innych ludzi.
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • poznawanie sposobów ochrony środowiska.
  • obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska.