Tematyka:
1. Wiosenne powroty
2. Wielkanoc
3.Wiosna na wsi
4.Dbamy o przyrodę
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- nazywanie cech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja (np. do czego służy samochód).
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…)
- układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
- dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń.
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.
- poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych).
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych
- poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…)
- określanie swoich mocnych stron.
- poznawanie świata poprzez doświadczenia – własne i innych ludzi.
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
- poznawanie sposobów ochrony środowiska.
- obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska.