TEMATYKA MIESIĄCA:
1. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
2. W MARCU JAK W GARNCU
3. DBAMY O ZDROWIE
4. ZACZĘŁA SIĘ WIOSNA
5. WIELKANOC
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
1. Wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych (wygląd, nazwa, wielkość) -posługiwanie się określeniami
(mały- duży), rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
2. Doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej podczas pracy z obrazkiem i historyjką obrazkową.
3. Kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu podczas zabawy przy piosence i muzyce.
4. Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej oraz świadomości schematu własnego ciała.
5. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i układania wg wzoru.
6. Nabywanie umiejętności tworzenia zbiorów o różnej liczbie elementów, porównywania liczebności zbiorów „na oko” i szacowania z zastosowaniem określeń: więcej, mniej, tyle samo, a także przeliczania w zakresie 1-5 oraz klasyfikowania według jednej cechy.
7. Wyzwalanie kreatywnej postawy dziecka - poszerzanie doświadczeń plastycznych, konstrukcyjnych, tanecznych
i wokalnych.
8. Zapoznanie z marcowym przysłowiem „W marcu jak w garncu” i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku.
9. Zachęcanie do prowadzenia obserwacji pogody - poznanie symboli pogody.
10. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez codzienne słuchanie czytanych przez nauczyciela książek dla dzieci.
11. Uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców - nabywanie nawyku mycia owoców i warzyw przed spożyciem.
12. Rozumienie pojęcia „higiena własna” - doskonalenie wykonywania zabiegów higienicznych i rozumienie wpływu higieny na samopoczucie i zdrowie człowieka.
13. Wzbogacanie wiadomości nt. różnych dyscyplin sportowych -kształtowanie prawidłowej postawy podczas zabaw
i ćwiczeń ruchowych.
14. Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami np.(bałwanek – zimą, bałwanek – wiosną), doskonalenie umiejętności językowych, poszerzanie sprawności artykulacyjnych.
15. Poznanie obrzędu pożegnania zimy i powitania wiosny- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia: kukła, Marzanna.
16. Rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.
17. Kształcenie muzykalności poprzez doświadczenia z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, zachęcanie do wsłuchiwania się w dźwięki otoczenia.
18. Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą, zachęcanie do obserwowania otoczenia przyrodniczego.
19. Poznanie tradycji i charakterystycznych symboli Świąt Wielkanocnych - poszerzanie wiadomości nt. przygotowań do świąt.
20. Zwracanie uwagi na przestrzeganie reguł i zasad dobrej zabawy oraz grzeczne odnoszenie się dzieci do siebie.