Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Co będą robić "Żabki" w marcu?

TEMATYKA MIESIĄCA:

1. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

2. W MARCU JAK W GARNCU

3. DBAMY O ZDROWIE

4. ZACZĘŁA SIĘ WIOSNA

5. WIELKANOC

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

1. Wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych (wygląd, nazwa, wielkość) -posługiwanie się określeniami

(mały- duży), rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

2. Doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej podczas pracy z obrazkiem i historyjką obrazkową.

3. Kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu podczas zabawy przy piosence i muzyce.

4. Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej oraz świadomości schematu własnego ciała.

5. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i układania wg wzoru.

6. Nabywanie umiejętności tworzenia zbiorów o różnej liczbie elementów, porównywania liczebności zbiorów „na oko” i szacowania z zastosowaniem określeń: więcej, mniej, tyle samo, a także przeliczania w zakresie 1-5 oraz klasyfikowania według jednej cechy.

7. Wyzwalanie kreatywnej postawy dziecka - poszerzanie doświadczeń plastycznych, konstrukcyjnych, tanecznych

i wokalnych.

8. Zapoznanie z marcowym przysłowiem „W marcu jak w garncu” i zjawiskami pogodowymi spotykanymi  o tej porze roku.

9. Zachęcanie do prowadzenia obserwacji pogody - poznanie symboli pogody.

10. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez codzienne słuchanie czytanych przez nauczyciela książek dla dzieci.

11. Uświadamianie wpływu odżywiania na  zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców - nabywanie nawyku mycia owoców  i warzyw przed spożyciem.

12. Rozumienie pojęcia „higiena własna” - doskonalenie wykonywania zabiegów higienicznych i rozumienie wpływu higieny na  samopoczucie i zdrowie człowieka.

13. Wzbogacanie wiadomości nt. różnych dyscyplin sportowych -kształtowanie prawidłowej postawy podczas zabaw

i ćwiczeń ruchowych.

14. Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami np.(bałwanek – zimą, bałwanek – wiosną), doskonalenie umiejętności językowych, poszerzanie sprawności artykulacyjnych.

15. Poznanie obrzędu pożegnania zimy i powitania wiosny- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia: kukła, Marzanna.

16. Rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.

17. Kształcenie muzykalności poprzez doświadczenia z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, zachęcanie do wsłuchiwania się w dźwięki otoczenia.

18. Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą, zachęcanie do obserwowania otoczenia przyrodniczego.

19. Poznanie tradycji i charakterystycznych symboli Świąt Wielkanocnych - poszerzanie wiadomości nt. przygotowań do świąt.

20. Zwracanie uwagi na przestrzeganie reguł i zasad dobrej zabawy oraz grzeczne odnoszenie się dzieci do siebie.