„Naturalnie zakręceni – czyli tworzymy z naturalnych materiałów”
Praca wg założeń F. Froebla, którą nauczyciele i dzieci gr. III kierują się podczas codziennych zajęć i spotkań, odkrywa przed dziećmi wartość zabawy, jako niepowtarzalnej sposobności gromadzenia przez nie doświadczeń głębokiej nauki i ujawniania twórczych talentów. Zabawa nie może być jedynie tylko pustą rozrywką, ale powinna mieć głęboki sens,np. edukacyjny i poznawczy.
Niebagatelne znaczenie dla wspierania kreatywności dzieci, ma stworzenie w sali kącika przyrodniczego, z całym bogactwem okazów przyrody ożywionej i nieożywionej, z którego zasobów i różnorodności dzieci mogą czerpać inspiracje do pracy i twórczego spędzania wolnego czasu.
Dary natury wykorzystywane podczas zajęć kierowanych i niekierowanych, stanowią podłoże do eksplorowania i nabywania wiedzy o świecie, są atrakcyjnym materiałem do zabaw oraz dają nieskończone możliwości ich użycia. Dzięki takiemu podejściu i rozumieniu zabawy, przywracamy wartość całej istocie dzieciństwa.