LISTOPAD 2018
Tematyka:
1. SZARUGA JESIENNA
2. MAŁY PATRIOTA
3. W CO SIĘ BAWIĆ KIEDY PADA DESZCZ
4. MÓJ PRZYJACIEL MIŚ
5. DOMOWE ZWIERZĘTA
W tym miesiącu będziemy:
- Dostrzegać i nazywać zjawiska atmosferyczne występujące późną jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
- Poznawać i stosować symbole oznaczające zjawiska pogodowe, utrwalać następstwa czasowe pór roku.
- Pamiętać o dostosowywaniu rodzaju odzieży do panującej aury.
- Poznawać symbole narodowe, nabywać wiedzę o wybranych miastach i regionach Polski.
- Kształtować umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań.
- Kształtować postawy patriotyczne, rozwijać swoje zainteresowania historią i tradycjami kraju.
- Wzbogacać słownictwo o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy.
- Poznawać różnorodne formy spędzania wolnego czasu.
- Poznawać sposoby pomagania i wspierania innych oraz cechy dobrego kolegi.
- Kształtować umiejętności językowe w zakresie mowy dialogowej i formułowania pytań.
- Nabywać wrażliwość na potrzeby innych i umiejętności dokonywania oceny zachowań, uświadomimy sobie potrzebę wzajemnej życzliwości i empatii.
- Poznawać historię powstania pluszowego misia i bawić z misiem w dniu jego święta.
- Uświadamiać sobie znaczenie przyjaźni w życiu człowieka.
- Poszerzać wiadomości dotyczące zwierząt udomowionych.
- Wdrażać się do prawidłowego zachowania (ograniczonego zaufania) w stosunku do obcych zwierząt.
- Kształtować umiejętności sprawnego przeliczania, porównywania liczebności zbiorów oraz porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
- Poznawać wzór graficzny liczby 5, 0 oraz liter m, M, d, D, y, Y, l, L, k, K. a także znaki matematyczne +, -, ,=,<,>.
- Kształtować umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
- Ćwiczyć pamięć wzrokową poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabaw.
- Rozwijać sprawność manualną i grafomotoryczną podczas zabaw ruchowo- słuchowo-wzrokowych, graficznych i plastycznych.
- Rozwijać sprawność fizyczną w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Wdrażać się do uważnego słuchania poprzez codzienne słuchanie czytanych przez nauczyciela tekstów literatury dziecięcej.