Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176258
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Listopad u Kangurków

LISTOPAD 2018
 
Tematyka:
1. SZARUGA JESIENNA
2. MAŁY PATRIOTA
3. W CO SIĘ BAWIĆ KIEDY PADA DESZCZ
4. MÓJ PRZYJACIEL MIŚ
5. DOMOWE ZWIERZĘTA

W tym miesiącu będziemy:

  • Dostrzegać i nazywać zjawiska atmosferyczne występujące późną jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
  • Poznawać i stosować symbole oznaczające zjawiska pogodowe, utrwalać następstwa czasowe pór roku.
  • Pamiętać o dostosowywaniu rodzaju odzieży do panującej aury.
    • Poznawać symbole narodowe, nabywać wiedzę o wybranych miastach i regionach Polski.
  • Kształtować umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań.
  • Kształtować postawy patriotyczne, rozwijać swoje zainteresowania historią i tradycjami kraju.
  • Wzbogacać słownictwo o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy.
  • Poznawać różnorodne formy spędzania wolnego czasu.
    • Poznawać sposoby pomagania i wspierania innych oraz cechy dobrego kolegi.
    • Kształtować umiejętności językowe w zakresie mowy dialogowej i formułowania pytań.
  • Nabywać wrażliwość na potrzeby innych i umiejętności dokonywania oceny zachowań, uświadomimy sobie potrzebę wzajemnej życzliwości i empatii.
  • Poznawać historię powstania pluszowego misia i bawić z misiem w dniu jego święta.
  • Uświadamiać sobie znaczenie przyjaźni w życiu człowieka.
    • Poszerzać wiadomości dotyczące zwierząt udomowionych.
    • Wdrażać się do prawidłowego zachowania (ograniczonego zaufania) w stosunku do obcych zwierząt.
    • Kształtować umiejętności sprawnego przeliczania, porównywania liczebności zbiorów oraz porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
    • Poznawać wzór graficzny liczby 5, 0 oraz liter m, M, d, D, y, Y, l, L, k, K. a także znaki matematyczne +, -, ,=,<,>.
    • Kształtować umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
    • Ćwiczyć pamięć wzrokową poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabaw.
    • Rozwijać sprawność manualną i grafomotoryczną podczas zabaw ruchowo- słuchowo-wzrokowych, graficznych i plastycznych.
    • Rozwijać sprawność fizyczną w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
    • Wdrażać się do uważnego słuchania poprzez codzienne słuchanie czytanych przez nauczyciela tekstów literatury dziecięcej.