W GRUDNIU
- Poznamy legendy i podania dotyczące pochodzenia i działalności Świętego Mikołaja;
- Będziemy starać się stosować zwroty grzecznościowe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, i nie będziemy obojętni na potrzeby innych ludzi;
- Z wielką radością powitamy Mikołaja i będziemy się cieszyć z otrzymanych prezentów;
- Poznamy różne gatunki ptaków, środowiska ich życia i zwyczaje;
- Pilnie będziemy kształtować umiejętności klasyfikowania i uogólniania;
- Zapamiętamy jak ważne jest systematyczne niesienie pomocy ptakom w okresie zimy;
- Dostrzeżemy i docenimy naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
- Poznamy charakterystyczne cechy zimy.
- Doskonalić będziemy umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi oraz wzbogacać słownik o nowe pojęcia i zwroty;
- Wzbogacimy swoją wiedzę poprzez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze;
- Zapoznamy się z wybranymi utworami literatury dla dzieci;
- Będziemy tworzyć prace plastyczne inspirowane słowem mówionym oraz własną wyobraźnią;
- Aktywne będziemy uczestniczyć w poznawaniu tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
- Chętnie będziemy wypowiadać się na określony temat oraz wyrażać własne opinie i uczucia;
- Estetycznie wykonamy ozdoby choinkowe, i przystroimy nimi choinkę w sali;
- Będziemy śpiewać kolędy, pastorałki i inne świąteczne piosenki:
- Poznamy sposoby pomagania bliskim i umocnimy więzy rodzinne podczas świątecznych przygotowań i rodzinnego obchodzenia świąt;
- Poznamy litery: „r”, „R”; „s”, „S”; cyfry 6 i 7 oraz będziemy doskonalić umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach a także wyrabiać umiejętności przekładania tekstu literackiego na język matematyczny.