Tematyka
- 1. Idzie zima ze śniegiem
- 2. Jak wyglądał świat przed milionami lat
- 3. Idą święta
- 4. Prezenty
Wykorzystując w/w tematykę będziemy realizować następujące cele i zadania dydaktyczno - wychowawcze:
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, nazywanie ich; poznawanie właściwości fizycznych: lodu, śniegu, wody,
- Poznawanie sportów zimowych, w tym zimowych dyscyplin olimpijskich; nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych, ustalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych; zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych;
- Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat, badanie wybranych właściwości fizycznych węgla kamiennego i soli kamiennej.
- Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych z mikołajkami i świętami Bożego Narodzenia przejmowanych od pokoleń.
- Kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa („Piramida zdrowia” - spotkanie z dietetykiem, „Pociąg do zdrowia”; „Autochodzik”)
- Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych - poprawnego formułowania zdań (w tym pytań), procesów pamięci i uwagi, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego podzas pracy z historyjką obrazkową
- Przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania
- Kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych w zakresie orientacji przestrzennej, przeliczania obiektów, posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym; wprowadzenie znaków matematycznych: =, >, < oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych; rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech (gabinet geometryczny)
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych - śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, w tym kolęd, uczestniczenie w zabawach muzyczno - ruchowych.
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych (w tym projekt „Avia – Skrzaty”)
- Podejmowanie różnych form działalności plastycznej oraz plastyczno - technicznej związanej z bieżącą tematyką