TEMATYKA
- Mijają dni, miesiące, lata
- Zima i zwierzęta
- Babcia i dziadek
- Teatr
- Ja i przyroda, wielka przygoda
Drodzy Rodzice, w styczniu dzieci poznają następując
ZAGADNIENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
- Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
- Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
- Zachęcanie dzieci do dokarmiania ptaków i zwierząt
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą zimą
- Rozpoznawanie śladów pozostawionych na śniegu przez ludzi i zwierzęta
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym
- Wzbudzanie szacunku dla ludzi starszych, wzmacnianie więzi uczuciowych z rodziną
- Prezentowanie umiejętności dzieci (piosenki, wiersze, inscenizacje)
- Organizowanie zabaw parateatralnych oraz tworzenie warunków do podejmowania twórczej aktywności dzieci związanej z szeroko pojętą twórczością teatralną
- Rozwijanie umiejętności integracyjnych
- Uczestniczenie, właściwe zachowanie się podczas zabaw i gier zespołowych