TEMATYKA ZAJĘĆ
1.Zwierzęta z dżungli i sawanny.
2.Zwierzęta naszych pól i lasów.
3.Marcowa pogoda.
4.Wiosenne przebudzenia.
ZADANIA WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNE: (oczekiwane osiągnięcia dziecka)
-Wskazuje Afrykę na mapie, wymienia wybrane zwierzęta zamieszkujące ten kontynent.
-Wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego, wymienia zasady zachowania obowiązujące podczas zwiedzania zoo.
-Wymienia nazwy zwierząt egzotycznych, określa ich cechy charakterystyczne- wygląd i zwyczaje.
-Dodaje i odejmuje w zakresie 10.
-Uważnie słucha pytań dotyczących tekstu i udziela na nie odpowiedzi.
-Wypowiada się na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.
-Wypowiada się na temat zwierząt mieszkających w lesie.
-Rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na polu.
-Podaje charakterystyczne cech ssaków, ptaków i owadów.
-Wyjaśnia znaczenie witamin dla zdrowia człowieka, rozpoznaje i nazywa produkty żywnościowe bogate w witaminy.
-Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla pogody wczesną wiosną.
-Wymienia i wskazuje charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny.
-Rozpoznaje i nazywa pierwsze wiosenne kwiaty.
-Rozpoznaje i nazywa cyfry 0, 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10.
-Wyodrębnia głoski: (o,O, a,A,m,M,e,E,i,I, t,T,d,D,k,K,L,l,R,r,Y,y,s,S,n,N,b,B, g,G,w,W ,p,P, z,Z, u,U, c,C, ł, Ł) w wyrazach o prostej budowie fonetycznej, układa schematy i modele tych wyrazów.
-Czynnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych, wykonując je zgodnie z poleceniem
-Układa obrazki, rysuje, maluje, nakleja elementy, uczestniczy w zabawach plastycznych.