Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176258
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Marzec w grupie Kangurków

Tematyka marcowa

  1. Zwierzęta egzotyczne
  2. Szukamy wiosny - przedwiiośnie
  3. Woda i słońce
  4. Czy to już wiosna?

Zadania wychowawczo dydaktyczne na marzec w grupie "KANGURKÓW" to:

  • Poznanie nazw zwierząt tropikalnych i ciekawostek na ich temat.
  • Poszerzenie wiedzy na temat życia zwierząt w ogrodzie zoologicznym
  • Kształtowanie właściwego zachowania podczas zwiedzania  zoo.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku- wiosny.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie typowych dla przedwiośnia: dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, powracające pierwsze ptaki.
  • Posługiwanie się nazwą pory roku i miesiąca oraz nazwami dni tygodnia.
  • Prowadzenie hodowli rzeżuchy, fasoli, cebuli, kwiatów w kąciku przyrody - prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
  • Powitanie wiosny w przedszkolu- poznanie ludowych tradycji i sposobów witania wiosny.
  • Dalsze poznawanie zwiastunów wiosny - pierwsze wiosenne kwiaty, w tym kwiaty chronione.
  • Poznanie roli wody i słońca dla rozwoju i życia roślin, zwierząt oraz ludzi.
  • Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
  • Bogacenie zasobu pojęć ogólnych w związku z poznawaniem otaczającego  środowiska.
  • Porównywanie pojemności naczyń- posługiwanie się pojęciami mniej, więcej, tyle samo.
  • Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i  pisaną literą: G, g ; W, w oraz cyfrą 9, 10
  • Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych.
  • Wdrażanie do udzielania poprawnych  odpowiedzi na zadawane pytania.
  • Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania.
  • Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i  umuzykalnianie dzieci.
  • Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć i zabaw ruchowych oraz pobytu na świeżym powietrzu.
  • Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp..
  • Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach,  stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas kontaktów z rówieśnikami.