Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176255
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Marzec w Bergamutkach

Tematyka miesiąca marca

 

1. Zwierzęta z dżungli i sawanny

2. Zwierzęta z naszych pól i lasów

3. Marcowa pogoda

4. Wiosenne przebudzenia

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

 

- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)

- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).

- rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.

- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredki)

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną

- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał

- rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych

- rozpoznawanie odgłosów przyrody

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.

- rozwiązywanie prostych zagadek

- rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych