Tematyka miesiąca marca
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
2. Zwierzęta z naszych pól i lasów
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenia
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).
- rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredki)
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną
- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał
- rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych
- rozpoznawanie odgłosów przyrody
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
- rozwiązywanie prostych zagadek
- rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych