TEMATYKA ZAJĘĆ
1.Wiosenne powroty.
2.Wiosna na wsi.
3.Wielkanoc.
4.Dbamy o przyrodę.
ZADANIA WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNE: (oczekiwane osiągnięcia dziecka)
-Wypowiada się na temat wiosennych zwyczajów ptaków, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bociana.
-Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków, podaje informacje na temat ich życia i zwyczajów.
-Wyjaśnia znaczenie ptaków dla środowiska.
-Dodaje i odejmuje w zakresie 10.
-Uważnie słucha pytań dotyczących tekstu i udziela na nie odpowiedzi.
-Opisuje wygląd łąki wiosną oraz wygląd żaby, wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt.
-Rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka, poprawnie nazywa domy zwierząt hodowanych na wsi oraz spożywanego przez nie pokarmu.
-Słuch głosów z wiejskiego podwórka i je naśladuje.
-Wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowanych w życiu człowieka, podaje przykłady wykorzystania wełny, włosia końskiego, piór, jajek, mleka.
-Rozwiązuje proste zadania matematyczne, wynik pokazuje na palcach lub rysuje na kartce za pomocą kropek.
-Wypowiada się na temat znaczenia wody w przyrodzie, podaje sposoby jej oszczędzania, poznaje informacje na temat zanieczyszczeń zawartych w wodzie i ich wpływu na środowisko.
-Wypowiada się na temat zwyczajów wielkanocnych.
-Układa obrazki historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń, uzasadnia swoje zdanie.
-Wyjaśnia rolę drzew w życiu ludzi i zwierząt.
-Wymienia oznaczenia pojemników przeznaczonych do segregowania odpadów oraz rodzaje odpadów i je segreguje.
-Rozpoznaje i nazywa cyfry 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
-Wyodrębnia głoski: (o,O, a,A, m,M, e,E, i,I, t,T, d,D, k,K, L,l, R,r, Y,y, s,S, n,N, b,B, g,G, w,W ,p,P, z,Z, u,U, c,C, ł, Ł, j, J, f,F, ż,Ż, h,H) w wyrazach o prostej budowie fonetycznej, układa schematy i modele tych wyrazów.