Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176258
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Kwiecień w grupie Kangurków

Zadania wychowawczo dydaktyczne na kwiecień w grupie „KANGURKÓW„  to:

  • Poznanie różnych gatunków ptaków, środowiska ich życia i zwyczajów;
  • Kształcenie umiejętności klasyfikowania i uogólniania;
  • Wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych, pokarmów przez nie spożywanych oraz produktów pochodzących od zwierząt;
  • Rozpoznawanie oznak nowej pory roku - wiosny;
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrodniczej, nazywanie wiosennych kwiatów i budzących się zwierząt;
  • Poszerzanie wiedzy na temat tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych: poznanie symboliki pokarmów przygotowanych do święcenia, zwyczaju zdobienia jajek, rodzajów wypieków wielkanocnych oraz tradycji Śmigusa Dyngusa;
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów wierszowanych i  innych utworów literackich;
  • Rozwijanie zainteresowań książkami i czytelnictwem;
  • Rozróżnianie dobra i zła ukazanego w bajkach i baśniach;
  • Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i  pisaną literą: j, J  ; c, C, utrwalenie wyglądu wszystkich poznanych liter i cyfr;
  • Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami;
  • Doskonalenie wrażliwości słuchowej, umuzykalnianie dzieci;
  • Zachęcanie do czytania prostych wyrazów i zdań;
  • Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania z wykorzystaniem zadań z treścią;
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi oraz orientacji w przestrzeni;
  • Porównywanie liczebności zbiorów – rozwijanie logicznego myślenia;
    • Konstruowanie gry planszowej – doskonalenie umiejętności kodowania informacji, kształtowanie odporności emocjonalnej;
    • Pobudzanie wyobraźni dziecięcej przez słowo, ruch, działalność plastyczną;
      • Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp...
      • Kształtowanie koordynacji ruchowej i równowagi;
      • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych;
        • Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie.