Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176287
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Październik w grupie Montessorków

Drodzy Rodzice

W październiku  w naszej grupie poruszamy tematy:

  1.    Idzie jesień... przez ogród i sad

  2.    Idzie jesień... do zwierząt

  3.    Co z czego otrzymujemy?

  4.    Idzie jesień... z deszczem

Wykorzystując tą tematykę będziemy realizować następujące cele i zadania dydaktyczno - wychowawcze:

  1. poznawanie sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach; rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku,  po smaku; wykorzystanie owoców drzew we wszystkich możliwych formach działalności, w tym działalności technicznej

  2. poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)

  3. wyjaśnianie znaczenia terminu owoce egzotyczne; podawanie ich przedstawicieli

  4. rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części

  5. rozpoznawanie i nazywanie mniej popularnych warzyw, np.: patison, bakłażan, kabaczek

  6. nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania

  7. zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy); utworzenie tzw. „Domowej apteki”

  8. poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy

  9. zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała

  10. określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym; nabywanie szacunku dla pracy ludzi wykonujących różne zawody.

  11. dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią

  12. zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych

  13. obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).

  14. kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa (spotkanie ze strażakami, próbna ewakuacja, „Pociąg do zdrowia”)

  15. kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi

  16. przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania

  17. śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.

  18. uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych (w tym projekt Avia – Skrzaty”

  19. podejmowanie różnych form działalności plastycznej oraz plastyczno- technicznej związanej z bieżącą teamtyką