Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176250
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Żuczki we wrześniu

 TEMATYKA MIESIĄCA

1. Witamy w przedszkolu

2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem

3. Chcę być zdrowy

4. Jesień w ogrodzie i sadzie

We wrześniu do najważniejszych zadań należało:

  • Poznanie zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej, przedszkolu, przestrzeganie ich i rozumie zasadności ich przestrzegania
  • Rozumienie jak należy się zachować w określonych sytuacjach: – stosowanie zwrotów grzecznościowych – okazywanie szacunku osobom starszym – zwracanie się do osób dorosłych  z prośbą o pomoc w trudnych sytuacjach
  • Wyrażanie swoich emocji werbalnie i niewerbalnie, np. radość, smutek, złość, zdziwienie, strach, oraz rozpoznawanie ich u innych osób
  • Poznanie, po co należy właściwe odżywiać się, stosować  ideę piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
  • Nauka właściwego spożywania produktów (gryzienie, picie, przeżuwanie, połykanie)
  • Poznanie co to są złe nawyki żywieniowe
  • Wykorzystywanie swoich możliwości ruchowych w codziennych sytuacjach zadaniowych i życiowych
  • Poznanie zasad bezpiecznego zachowania obowiązującego w przedszkolu, najbliższym otoczeniu i w miejscach użyteczności publicznej
  • Zrozumienie dlaczego nie wolno poruszać się po ulicy i przechodzić przez jezdnię bez opieki osoby dorosłej
  • Zorientowanie się, do czego służą odblaski
  • Sprawne liczenie, w zakresie dostępnym dziecku (min. 10) , w różnych sytuacjach zadaniowych i naturalnych, powyżej – z pomocą nauczyciela
  • Doświadczanie w zabawie i w sytuacjach naturalnych różnych własności przedmiotów, takich jak kształt, kolor, wielkość, przeznaczenie
  • Aktywne włączanie się w zabawy językowe: – tworzenie rymowanki, różne skojarzenia słowne z podanych wyrazów, ciągi skojarzeń, wyrazy sensowne i bezsensowne, zabawa w grę słów, łamańce językowe itp.
  • Wyodrębnianie głoski w nagłosie, wygłosie, a w śródgłosie według możliwości dziecka – w wyrazach czystych fonetycznie, np. wyszukiwanie na obrazkach tych, których nazwy zaczynają się podaną głoską
  • Rysowanie  po śladzie / wyróżnianie obiektów, kształtów, sylwety nakładających się na siebie i rysowanie po linii lub wypełnianie wskazanych  kształtów i inne ćwiczenia graficzne