TEMATYKA MIESIĄCA
1. Witamy w przedszkolu
2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem
3. Chcę być zdrowy
4. Jesień w ogrodzie i sadzie
We wrześniu do najważniejszych zadań należało:
- Poznanie zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej, przedszkolu, przestrzeganie ich i rozumie zasadności ich przestrzegania
- Rozumienie jak należy się zachować w określonych sytuacjach: – stosowanie zwrotów grzecznościowych – okazywanie szacunku osobom starszym – zwracanie się do osób dorosłych z prośbą o pomoc w trudnych sytuacjach
- Wyrażanie swoich emocji werbalnie i niewerbalnie, np. radość, smutek, złość, zdziwienie, strach, oraz rozpoznawanie ich u innych osób
- Poznanie, po co należy właściwe odżywiać się, stosować ideę piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
- Nauka właściwego spożywania produktów (gryzienie, picie, przeżuwanie, połykanie)
- Poznanie co to są złe nawyki żywieniowe
- Wykorzystywanie swoich możliwości ruchowych w codziennych sytuacjach zadaniowych i życiowych
- Poznanie zasad bezpiecznego zachowania obowiązującego w przedszkolu, najbliższym otoczeniu i w miejscach użyteczności publicznej
- Zrozumienie dlaczego nie wolno poruszać się po ulicy i przechodzić przez jezdnię bez opieki osoby dorosłej
- Zorientowanie się, do czego służą odblaski
- Sprawne liczenie, w zakresie dostępnym dziecku (min. 10) , w różnych sytuacjach zadaniowych i naturalnych, powyżej – z pomocą nauczyciela
- Doświadczanie w zabawie i w sytuacjach naturalnych różnych własności przedmiotów, takich jak kształt, kolor, wielkość, przeznaczenie
- Aktywne włączanie się w zabawy językowe: – tworzenie rymowanki, różne skojarzenia słowne z podanych wyrazów, ciągi skojarzeń, wyrazy sensowne i bezsensowne, zabawa w grę słów, łamańce językowe itp.
- Wyodrębnianie głoski w nagłosie, wygłosie, a w śródgłosie według możliwości dziecka – w wyrazach czystych fonetycznie, np. wyszukiwanie na obrazkach tych, których nazwy zaczynają się podaną głoską
- Rysowanie po śladzie / wyróżnianie obiektów, kształtów, sylwety nakładających się na siebie i rysowanie po linii lub wypełnianie wskazanych kształtów i inne ćwiczenia graficzne