- Idzie jesień… przez ogród i sad
- Idzie jesień... do zwierząt
- Co z czego otrzymujemy
- Idzie jesień… z deszczem
- poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
- wyjaśnianie znaczenia słów owoce egzotyczne, podawanie ich przedstawicieli
- rozpoznawanie i nazywanie mniej popularnych warzyw, np.: patisona, bakłażana, kabaczka
- nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
- zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy).
- omawianie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy: odloty ptaków, zasypianie, gromadzenie zapasów
- zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała.
- opisywanie charakterystycznych cech i ról wybranych zawodów, np.: policjant, strażak, lekarz itp.
- dostrzeganie pożytecznej i niszczycielskiej działalności wiatru
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.) z wykorzystaniem filmu, internetu.
- obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: o, a, m, e