Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176250
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Listopad u Żuczków

TEMATYKA MIESIĄCA

1. Jesienna szaruga

2. Mały patriota

3. W co się bawić kiedy pada deszcz

4. Mój przyjaciel miś

5. Domowe zwierzęta

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

1.Dostrzeganie i nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących późną jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr,  krótkie dni, brak liści na drzewach.

2.Poznanie i stosowanie symboli oznaczających zjawiska pogodowe, utrwalenie następstwa czasowego pór roku.

3.Rozumienie konieczności dostosowywania rodzaju odzieży do panującej aury.

4.Poznanie symboli narodowych, nabywanie wiedzy o wybranych miastach i regionach Polski.

5.Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań.

6.Kształtowanie postaw patriotycznych, rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju.

7.Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy.

8.Poznanie różnorodnych form spędzania wolnego czasu.

9.Poznanie sposobów pomagania i wspierania innych oraz cech dobrego kolegi.

10.Kształcenie umiejętności językowych w zakresie mowy dialogowej i formułowania pytań.

11.Nabywanie wrażliwości na potrzeby innych i umiejętności dokonywania oceny zachowań, uświadomienie potrzeby wzajemnej   życzliwości i empatii.

12.Zapoznanie z historią powstania pluszowego misia.

13.Uświadomienie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka.

14.Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt udomowionych.

15.Kształtowanie pozytywnego odnoszenia się do zwierząt.

16Wdrażanie do prawidłowego zachowania (ograniczonego zaufania) w stosunku do obcych zwierząt.

17.Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

18.Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 5, 0 oraz liter m, M, d, D, y, Y, l, L, k, K ; nazywanie ich, tworzenie odczytywanie sylab  i  prostych wyrazów.

19.Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

20.Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;

21.Nauka piosenek i pląsów.

22.Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

23.Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej –tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych  i dowolnych prac plastycznych.

24.Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo- słuchowo-wzrokowych i graficznych.

25.Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

26.Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

27.Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

28.Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami  rozwojowymi i zainteresowaniami.