TEMATYKA MIESIĄCA
1. Jesienna szaruga
2. Mały patriota
3. W co się bawić kiedy pada deszcz
4. Mój przyjaciel miś
5. Domowe zwierzęta
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
1.Dostrzeganie i nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących późną jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
2.Poznanie i stosowanie symboli oznaczających zjawiska pogodowe, utrwalenie następstwa czasowego pór roku.
3.Rozumienie konieczności dostosowywania rodzaju odzieży do panującej aury.
4.Poznanie symboli narodowych, nabywanie wiedzy o wybranych miastach i regionach Polski.
5.Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań.
6.Kształtowanie postaw patriotycznych, rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju.
7.Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy.
8.Poznanie różnorodnych form spędzania wolnego czasu.
9.Poznanie sposobów pomagania i wspierania innych oraz cech dobrego kolegi.
10.Kształcenie umiejętności językowych w zakresie mowy dialogowej i formułowania pytań.
11.Nabywanie wrażliwości na potrzeby innych i umiejętności dokonywania oceny zachowań, uświadomienie potrzeby wzajemnej życzliwości i empatii.
12.Zapoznanie z historią powstania pluszowego misia.
13.Uświadomienie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka.
14.Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt udomowionych.
15.Kształtowanie pozytywnego odnoszenia się do zwierząt.
16Wdrażanie do prawidłowego zachowania (ograniczonego zaufania) w stosunku do obcych zwierząt.
17.Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
18.Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 5, 0 oraz liter m, M, d, D, y, Y, l, L, k, K ; nazywanie ich, tworzenie odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
19.Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
20.Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
21.Nauka piosenek i pląsów.
22.Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
23.Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej –tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
24.Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo- słuchowo-wzrokowych i graficznych.
25.Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
26.Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
27.Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
28.Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.