Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176248
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Styczniowy ,,List do Rodziców"

List do rodziców

Drodzy Rodzice

Zakończył się pierwszy semestr naszej współpracy. Dla wielu z Państwa dzieci był to pierwszy kontakt z przedszkolem. Pierwsze miesiące były czasem adaptacji do życia przedszkolnego, poznawania kolegów i koleżanek oraz zasad obowiązujących w społeczności dziecięcej. U jednych dzieci adaptacja przebiegła szybko i łagodnie, inne długo nie mogły przestać płakać i pytać „kiedy przyjdzie mama?”.  Teraz ten etap jest już za nami. Mamy nadzieję, że udało nam się nawiązać z dziećmi dobre relacje i zdobyć Państwa zaufanie.

Podejmowałyśmy różnorodne działania realizując podstawę programową wychowania przedszkolnego obejmującą wiedzę, umiejętności i postawy w zakresie wszystkich sfer rozwoju dziecka: fizycznej, społecznej, emocjonalnej i umysłowej.

W I półroczu do głównych zadań należało rozwijanie samodzielności dzieci. Szczególny nacisk kładłyśmy na doskonalenie samoobsługi oraz wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad. Dzieci uczyły się cierpliwego oczekiwania na swoją kolej, szanowania cudzej pracy, przestrzegania ładu i porządku w sali oraz odpowiedniego zachowania się przy stole.

Widoczne są wyniki pracy naszej związane z kształtowaniem u dzieci nawyków higienicznych i kulturalnych. Dzieci wiedzą, że należy myć ręce przed spożywaniem posiłków, po powrocie ze spacerów, po załatwieniu swoich potrzeb fizjologicznych. Podczas spożywania posiłków w większości zachowują się kulturalnie, uczą się prawidłowo korzystać ze sztućców. Czynności związane z samoobsługą prawie wszystkie dzieci wykonują poprawnie i sprawnie. Większość dzieci potrafi samodzielnie ubrać się, rozebrać i powiesić swoje rzeczy w szatni. Dzieci systematycznie wdrażane są do używania zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam. Efekty przynosi również praca nad zdyscyplinowaniem grupy.

W pracy z dziećmi tworzyłyśmy warunki do poznawania otaczającego świata, wyjaśniania i przeżywania obserwowanych zjawisk. Rozwijane były zainteresowania pięknem przyrody. Przekazywano wiedzę o zdrowym stylu życia, zachowaniach służących i zagrażających zdrowiu. Kształtowano nawyki prozdrowotne oraz zamiłowania do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu zgodnego z zasadami bezpieczeństwa. Odbywały się też zajęcia poprzez które, kształtowano wrażliwość na muzykę, literaturę, stosowano różne formy: opowiadania, wiersze oraz improwizacje muzyczne. Prowadzone były różnorodne działania rozwijające kompetencje matematyczne dzieci- rozszerzaliśmy zakres dziecięcego liczenia, rozróżnialiśmy liczenia poprawne od niepoprawnego, nabywaliśmy orientacji w przestrzeni, klasyfikowaliśmy, łączyliśmy w pary i komplety, tworzyliśmy zbiory.

W ciągu całego semestru, realizując założenia rocznego planu pracy przedszkola, organizowano w przedszkolu szereg wydarzeń, w których dzieci brały udział. Obchodziliśmy uroczyście Światowy Dzień Pluszowego Misia. Po raz pierwszy odbył się Bal Wszystkich Świętych. W listopadzie braliśmy udział w akcji pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej „Szkoła do hymnu” oraz Wieczornica Patriotyczna. W grudniu wspólnie śpiewaliśmy kolędy i piosenki świąteczne.

Odwiedziliśmy Miejsko – Powiatową Bibliotekę Publiczną – wzięliśmy udział w lekcji patriotycznej „Kto ty jesteś?”.

Byliśmy w świdnickim muzeum Strefa Historii gdzie, przy okazji wykonywania ozdób świątecznych, mogliśmy poznawać historię naszego miasta.

Dzieci uczestniczyły również w cyklicznych spotkaniach w ramach akcji Cała Polska czyta Dzieciom – w tym roku poznajemy baśnie różnych krajów, które czytają dzieciom dorośli  (zaproszeni goście, rodzice, pracownicy przedszkola).

Realizowany w przedszkolu program „Bezpieczne dziecko” obejmował w I półroczu spotkania poświęcone kształtowaniu u dzieci umiejętności zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych: przeprowadzono próbną ewakuację, dzieci poznawały zasady bezpieczeństwa zabaw na śniegu (może jeszcze spadnie).

Braliśmy udział w akcjach charytatywnych – zbieraliśmy żywność dla zwierząt przebywających w schronisku, zbieraliśmy książeczki, materiały piśmiennicze dla dzieci przebywających w szpitalu. Udział w akcjach charytatywnych kształtuje u dzieci kompetencje społeczne przez rozbudzanie empatii i współodczuwania z chorymi kolegami i opiekuńczych odczuć wobec zwierząt.

Dziękujemy Państwu za dotychczasową współpracę wyrażając nadzieję, że nasze wspólne działania będą w dalszym ciągu przynosiły dzieciom radość, a Państwu zadowolenie.

                                                                                                                                                       Małgorzata Kosiak