Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176248
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Styczniowy ,,List do Rodziców"

Drodzy Rodzice!

W podziękowaniu za współpracę w I semestrze roku szkolnego 2019/2020, przedstawiamy Państwu główne działania podejmowane przez  nauczycieli

 w grupie V – KLEKSIKI:

 

 

 

 Wydarzenia, imprezy, formy współpracy

 

 

Uwagi, wnioski,

ważne informacje

  1.

 

 

 

Współpraca z Miejsko – Powiatową

 Biblioteką Publiczną

 w Świdniku

Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci poprzez:

- prezentowanie prac dzieci w holu biblioteki

- zachęcanie dzieci do wypożyczania książek w punkcie filialnym Biblioteki

- udział w lekcjach  bibliotecznych – spotkanie z łosiem Ernestem i jego dobrymi radami oraz wysłuchanie bajki o Mikołaju , wykonanie świątecznego prezentu

- udział pracownika Biblioteki w akcji CPCD

  2.

 

 

 

Organizacja i udział w akcji

„Cała Polska czyta Dzieciom”

Umożliwianie dzieciom bezpośredniego kontaktu z książką i żywym słowem, promowanie codziennego czytania dzieciom,  poznawanie legend bajek świata - słuchanie bajek czytanych przez zaproszonych gości, poznanie ciekawostek ta temat ich autorów i kraju  z którego pochodzą.

3.

 

Udział w imprezach edukacyjnych ogólnoprzedszkolnych

 

 

 

 

Wspieranie dzieci w poznawaniu i rozumieniu otaczającego ich świata, - promowanie wartości chrześcijańskich, patriotycznych :

- wspólne odśpiewanie hymnu narodowego z okazji kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę  niepodległości, zapalenie świeczek na Grobie Nieznanego Żołnierza;

- udział dzieci w Wieczornicy Patriotycznej przygotowanej przez dzieci z grup starszych;

- aktywny udział w  „Balu  Wszystkich Świętych”- wybranie postaci świętego, dobranie stroju i rekwizytów odpowiadających tej postaci, poznanie  ciekawostek  z życia  świętych, dzielenie się tą wiedzą podczas konkursu wiedzy na temat świętych.

-poznawanie postaci polskich świętych, zachęcanie do brania przykładu z ich życia, kierowania się wartościami chrześcijańskimi w życiu;

-„Światowy Dzień Pluszowego Misia” ukazanie skutków zanieczyszczania środowiska przez człowieka, pokazanie sposobów radzenia sobie z tym problemem;

- spotkanie ze Św. Mikołajem – poznanie postaci Świętego, wybranych faktów z jego życia, dzielenie się radością z otrzymanych prezentów;

- "Przedszkolne kolędowanie"- prezentowanie na szerszym forum talentów wokalnych, recytatorskich, teatralnych, utrwalenie tradycji bożonarodzeniowych;

 

4.

 

 

Współpraca z miejskimi przedszkolami, szkołami,

Promowanie w środowisku lokalnym  talentów i umiejętności poprzez udział w konkursach  plastycznych, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem:

- udział konkursach wewnętrznych - „ Mój ulubiony święty”, „Jestem Polakiem”- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci, wzmocnienie samooceny dziecka;

-wizyta w  grupie nauczycieli z Niemiec  w ramach dzielenia się dobrąpraktyką  z zakresu prowadzenia zajęć m. Froebla. Przygotowanie teatrzyku stolikowego z wykorzystaniem pomocy Froebla, ukazanie specyfiki pracy tą metodą, praca w kącikach zabawowo- zadaniowych;

-Udział dzieci z oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej nr 3 w Świdniku w innowacji metodycznej – zabawy heurystyczne - nauczyciele i dzieci  zdobyły wiedzę o zabawie heurystycznej, dzieci odkryły wartość zabawy materiałami odpadowymi i naturalnymi, rozwijały swoją kreatywność i myślenie symboliczne; dzieci współpracowały podczas wykonywanych zadań, chętnie nawiązywały relacje rówieśnicze, uzasadniały swoje wybory, cieszyły się z efektów pracy;

-Udział dzieci z poszczególnych placówek oświatowych w przedstawieniu z okazji 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej- w obchodach rocznicowych wzięły udział wszystkie zaproszone placówki, tworzenie wspólnoty narodowej, skupionej wokół symboli narodowych oraz jej bohaterów;

 

 

5.

 

Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na rzecz rozwoju

 kultury i oświaty

Stwarzanie okazji do zdobywania przez dzieci nowych  doświadczeń i umiejętności poprzez:

-  przygotowanie oprawy artystycznej w wykonaniu dzieci uczęszczających na kółko teatralne i zaprezentowanie jej w MOK- u dla zaproszonych gości. „Dla tych, którzy walczyli…” – montaż słowno –muzyczny w 80 rocznicę wybuchu II Wojny Światowej;

 

- stwarzanie okazji do zdobywania przez dzieci nowych  doświadczeń i umiejętności poprzez

udział w cyklicznych koncertach „Pani Muzyka”:  rozwijanie zainteresowań muzycznych, wokalnych, rozwijanie zainteresowań  utworami pochodzącymi z różnych państw, poznawanie instrumentów i ich nazwy i sposobu gry na nich;

 

- Spotkania z teatrami: „Kto tam?”, teatr „Babci Krysi”, - poznawanie różnych form ekspresji teatralnej, form teatralnych – teatr kukiełkowy, gra aktorska, pacynki;

-  współpraca ze Wspólnotą Świdnicką – udział dzieci w Biegach Niepodległości - promowanie form współczesnego patriotyzmu

- wyjście do Strefy Historii na warsztaty świąteczne, poznawanie historii miasta Świdnika;

- udział w spotkaniu w UM z Mikołajem, utrwalenie tradycji świątecznych;

- udział dzieci w projekcie „Avia – Skrzaty” oraz w turnieju piłki nożnej  „Uwolnij Energię Młodych” – promowanie wśród dzieci zdrowego stylu życia, zaspokajanie ich naturalnej potrzeby ruchu;

6.

 

Współpraca z zakładami pracy, służbami mundurowymi, skautami

Ukazywanie dzieciom wartości i znaczenia pracy służb mundurowych:

- udział dzieci w próbnej ewakuacji przedszkola

- udział dzieci w cyklicznych spotkaniach w ramach akcji „Bezpieczne dziecko” – przeciwdziałanie zagrożeniom związanym z nieodpowiednim zachowaniem dzieci w domu lub miejscach publicznych;

- wizyta Skautów z FSE zastęp „Nietoperz” – poznanie ideałów FSE, praktyczna nauka wiązania  węzłów;

7.

 

 

Współpraca ze  Stowarzyszeniem Zwykłym Marsz Szlakiem Józefa Franczaka ps. „Laluś”

Rozbudzanie i rozwijanie wśród dzieci postaw patriotycznych, uczenie szacunku do żołnierzy walczących o wolność ojczyzny:

- Udział przedstawicieli Stowarzyszenia

Zwykłego Marsz Szlakiem Józefa Franczaka ps. „Laluś” w obchodach 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej -rozwijanie postaw obywatelskich i patriotycznych u dzieci

- przekazanie kombatantom świątecznych kartek i upominków wykonanych przez dzieci i rodziców wspólnie z przedstawicielami Stowarzyszenia

7.

 

Współpraca z lokalnymi mediami

 

Promowanie  placówki, relacjonowanie uroczystości i ważniejszych wydarzeń z życia przedszkola poprzez:

-artykuły i zdjęcia o wydarzeniach przedszkolnych zamieszczone w: „Głos Świdnika’, Portal – Świdnik

Wysokich, strony Facebook -instytucji odwiedzanych przez przedszkolaki,  

 -aktualizacja wydarzeń na stronie internetowej przedszkola

8.

 

 

 

 

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Wspieranie placówki w  realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci, wspieranie ich uzdolnień poprzez:

- zachęcanie rodziców do korzystania z porad specjalistów dyżurujących w placówce

- konsultacje pracowników poradni z nauczycielami, poruszanie problemów występujących w grupie

-praca z dzieckiem z trudnościami, w celu wyrównywania deficytów, zgodnie z harmonogramem zajęć oraz prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia;

- stworzenie Kodeksu grupowego w celu organizacji pracy w grupie

- prowadzenie „Sygnalizatora grzeczności”

9.

 

 

Organizacja wydarzeń i uroczystości dla środowiska rodzinnego lub z pomocą rodziny, integracja oddziaływań pomiędzy nauczycielem a rodzicem

Zachęcanie rodziców do czynnego udziału w życiu grupy i przedszkola, wzmacnianie i zacieśnianie więzi rodzinnych poprzez:

- informowanie rodziców  o osiągnięciach i problemach dzieci w toku kontaktów codziennych (rejestr rozmów z rodzicami)

- organizacja zebrań – informacyjnego, organizacyjnego

- konsultacje nauczycieli dla rodziców

- tworzenie kącika informacyjnego dla rodziców

- wspieranie  rodziców poprzez  dostarczanie interesujących artykułów, książek związanych z problematyką wieku dziecięcego

- organizacja uroczystości z okazji 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej

- współpraca przy organizacji spotkań o charakterze świątecznym-  - warsztaty świąteczne;

 

Główne zagadnienia z realizacji Podstawy programowej realizowane w I semestrze roku szkolnego 2019/2020: wrzesień– "To jestem ja", "Moja grupa", " Moja droga do przedszkola" Idzie jesień ...przez las i park", październik- " Idzie jesień ...przez ogród i sad", " Idzie jesień... do zwierząt", " Co z czego otrzymujemy", " Idzie jesień... z deszczem",   listopad- " Moja rodzina", " Mój dom", " Moje prawa i obowiązki", " Moje zdrowie i bezpieczeństwo", grudzień–   " Jak wyglądał świat przed milionami lat", " Idzie zima ze śniegiem", " Idą święta", " Projekt prezenty"    styczeń– "Mijają dni, miesiące, lata...", " Zima i zwierzęta", " "Babcia i dziadek", " Projekt Zabawki"

                                                                                        

 

Pragniemy jednocześnie serdecznie Państwu podziękować za współpracę, zaangażowanie i wsparcie,  jakiego udzieliliście Państwo nauczycielom Przedszkola nr 3, w niełatwym  dziele wychowania młodego pokolenia. Życzymy wszelkiej pomyślności i wielu sukcesów na dalszej drodze kształcenia i edukacji dzieci.

Z wyrazami szacunku,

Anna Bubicz, Agnieszka Górna