Drodzy Rodzice!
W podziękowaniu za współpracę w I semestrze roku szkolnego 2019/2020, przedstawiamy Państwu główne działania podejmowane przez nauczycieli
w grupie V – KLEKSIKI:
|
|
Uwagi, wnioski, ważne informacje |
|
1. |
Współpraca z Miejsko – Powiatową Biblioteką Publiczną w Świdniku |
Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci poprzez: - prezentowanie prac dzieci w holu biblioteki - zachęcanie dzieci do wypożyczania książek w punkcie filialnym Biblioteki - udział w lekcjach bibliotecznych – spotkanie z łosiem Ernestem i jego dobrymi radami oraz wysłuchanie bajki o Mikołaju , wykonanie świątecznego prezentu - udział pracownika Biblioteki w akcji CPCD |
|
2. |
Organizacja i udział w akcji „Cała Polska czyta Dzieciom” |
Umożliwianie dzieciom bezpośredniego kontaktu z książką i żywym słowem, promowanie codziennego czytania dzieciom, poznawanie legend bajek świata - słuchanie bajek czytanych przez zaproszonych gości, poznanie ciekawostek ta temat ich autorów i kraju z którego pochodzą. |
|
3. |
Udział w imprezach edukacyjnych ogólnoprzedszkolnych
|
Wspieranie dzieci w poznawaniu i rozumieniu otaczającego ich świata, - promowanie wartości chrześcijańskich, patriotycznych : - wspólne odśpiewanie hymnu narodowego z okazji kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, zapalenie świeczek na Grobie Nieznanego Żołnierza; - udział dzieci w Wieczornicy Patriotycznej przygotowanej przez dzieci z grup starszych; - aktywny udział w „Balu Wszystkich Świętych”- wybranie postaci świętego, dobranie stroju i rekwizytów odpowiadających tej postaci, poznanie ciekawostek z życia świętych, dzielenie się tą wiedzą podczas konkursu wiedzy na temat świętych. -poznawanie postaci polskich świętych, zachęcanie do brania przykładu z ich życia, kierowania się wartościami chrześcijańskimi w życiu; -„Światowy Dzień Pluszowego Misia” ukazanie skutków zanieczyszczania środowiska przez człowieka, pokazanie sposobów radzenia sobie z tym problemem; - spotkanie ze Św. Mikołajem – poznanie postaci Świętego, wybranych faktów z jego życia, dzielenie się radością z otrzymanych prezentów; - "Przedszkolne kolędowanie"- prezentowanie na szerszym forum talentów wokalnych, recytatorskich, teatralnych, utrwalenie tradycji bożonarodzeniowych;
|
|
4. |
Współpraca z miejskimi przedszkolami, szkołami, |
Promowanie w środowisku lokalnym talentów i umiejętności poprzez udział w konkursach plastycznych, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem: - udział konkursach wewnętrznych - „ Mój ulubiony święty”, „Jestem Polakiem”- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci, wzmocnienie samooceny dziecka; -wizyta w grupie nauczycieli z Niemiec w ramach dzielenia się dobrąpraktyką z zakresu prowadzenia zajęć m. Froebla. Przygotowanie teatrzyku stolikowego z wykorzystaniem pomocy Froebla, ukazanie specyfiki pracy tą metodą, praca w kącikach zabawowo- zadaniowych; -Udział dzieci z oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej nr 3 w Świdniku w innowacji metodycznej – zabawy heurystyczne - nauczyciele i dzieci zdobyły wiedzę o zabawie heurystycznej, dzieci odkryły wartość zabawy materiałami odpadowymi i naturalnymi, rozwijały swoją kreatywność i myślenie symboliczne; dzieci współpracowały podczas wykonywanych zadań, chętnie nawiązywały relacje rówieśnicze, uzasadniały swoje wybory, cieszyły się z efektów pracy; -Udział dzieci z poszczególnych placówek oświatowych w przedstawieniu z okazji 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej- w obchodach rocznicowych wzięły udział wszystkie zaproszone placówki, tworzenie wspólnoty narodowej, skupionej wokół symboli narodowych oraz jej bohaterów;
|
|
5. |
Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na rzecz rozwoju kultury i oświaty |
Stwarzanie okazji do zdobywania przez dzieci nowych doświadczeń i umiejętności poprzez: - przygotowanie oprawy artystycznej w wykonaniu dzieci uczęszczających na kółko teatralne i zaprezentowanie jej w MOK- u dla zaproszonych gości. „Dla tych, którzy walczyli…” – montaż słowno –muzyczny w 80 rocznicę wybuchu II Wojny Światowej;
- stwarzanie okazji do zdobywania przez dzieci nowych doświadczeń i umiejętności poprzez udział w cyklicznych koncertach „Pani Muzyka”: rozwijanie zainteresowań muzycznych, wokalnych, rozwijanie zainteresowań utworami pochodzącymi z różnych państw, poznawanie instrumentów i ich nazwy i sposobu gry na nich;
- Spotkania z teatrami: „Kto tam?”, teatr „Babci Krysi”, - poznawanie różnych form ekspresji teatralnej, form teatralnych – teatr kukiełkowy, gra aktorska, pacynki; - współpraca ze Wspólnotą Świdnicką – udział dzieci w Biegach Niepodległości - promowanie form współczesnego patriotyzmu - wyjście do Strefy Historii na warsztaty świąteczne, poznawanie historii miasta Świdnika; - udział w spotkaniu w UM z Mikołajem, utrwalenie tradycji świątecznych; - udział dzieci w projekcie „Avia – Skrzaty” oraz w turnieju piłki nożnej „Uwolnij Energię Młodych” – promowanie wśród dzieci zdrowego stylu życia, zaspokajanie ich naturalnej potrzeby ruchu; |
|
6. |
Współpraca z zakładami pracy, służbami mundurowymi, skautami |
Ukazywanie dzieciom wartości i znaczenia pracy służb mundurowych: - udział dzieci w próbnej ewakuacji przedszkola - udział dzieci w cyklicznych spotkaniach w ramach akcji „Bezpieczne dziecko” – przeciwdziałanie zagrożeniom związanym z nieodpowiednim zachowaniem dzieci w domu lub miejscach publicznych; - wizyta Skautów z FSE zastęp „Nietoperz” – poznanie ideałów FSE, praktyczna nauka wiązania węzłów; |
|
7. |
Współpraca ze Stowarzyszeniem Zwykłym Marsz Szlakiem Józefa Franczaka ps. „Laluś” |
Rozbudzanie i rozwijanie wśród dzieci postaw patriotycznych, uczenie szacunku do żołnierzy walczących o wolność ojczyzny: - Udział przedstawicieli Stowarzyszenia Zwykłego Marsz Szlakiem Józefa Franczaka ps. „Laluś” w obchodach 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej -rozwijanie postaw obywatelskich i patriotycznych u dzieci - przekazanie kombatantom świątecznych kartek i upominków wykonanych przez dzieci i rodziców wspólnie z przedstawicielami Stowarzyszenia |
|
7. |
Współpraca z lokalnymi mediami
|
Promowanie placówki, relacjonowanie uroczystości i ważniejszych wydarzeń z życia przedszkola poprzez: -artykuły i zdjęcia o wydarzeniach przedszkolnych zamieszczone w: „Głos Świdnika’, Portal – Świdnik Wysokich, strony Facebook -instytucji odwiedzanych przez przedszkolaki, -aktualizacja wydarzeń na stronie internetowej przedszkola |
|
8. |
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
Wspieranie placówki w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci, wspieranie ich uzdolnień poprzez: - zachęcanie rodziców do korzystania z porad specjalistów dyżurujących w placówce - konsultacje pracowników poradni z nauczycielami, poruszanie problemów występujących w grupie -praca z dzieckiem z trudnościami, w celu wyrównywania deficytów, zgodnie z harmonogramem zajęć oraz prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia; - stworzenie Kodeksu grupowego w celu organizacji pracy w grupie - prowadzenie „Sygnalizatora grzeczności” |
|
9. |
Organizacja wydarzeń i uroczystości dla środowiska rodzinnego lub z pomocą rodziny, integracja oddziaływań pomiędzy nauczycielem a rodzicem |
Zachęcanie rodziców do czynnego udziału w życiu grupy i przedszkola, wzmacnianie i zacieśnianie więzi rodzinnych poprzez: - informowanie rodziców o osiągnięciach i problemach dzieci w toku kontaktów codziennych (rejestr rozmów z rodzicami) - organizacja zebrań – informacyjnego, organizacyjnego - konsultacje nauczycieli dla rodziców - tworzenie kącika informacyjnego dla rodziców - wspieranie rodziców poprzez dostarczanie interesujących artykułów, książek związanych z problematyką wieku dziecięcego - organizacja uroczystości z okazji 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej - współpraca przy organizacji spotkań o charakterze świątecznym- - warsztaty świąteczne; |
Główne zagadnienia z realizacji Podstawy programowej realizowane w I semestrze roku szkolnego 2019/2020: wrzesień– "To jestem ja", "Moja grupa", " Moja droga do przedszkola" Idzie jesień ...przez las i park", październik- " Idzie jesień ...przez ogród i sad", " Idzie jesień... do zwierząt", " Co z czego otrzymujemy", " Idzie jesień... z deszczem", listopad- " Moja rodzina", " Mój dom", " Moje prawa i obowiązki", " Moje zdrowie i bezpieczeństwo", grudzień– " Jak wyglądał świat przed milionami lat", " Idzie zima ze śniegiem", " Idą święta", " Projekt prezenty" styczeń– "Mijają dni, miesiące, lata...", " Zima i zwierzęta", " "Babcia i dziadek", " Projekt Zabawki"
Pragniemy jednocześnie serdecznie Państwu podziękować za współpracę, zaangażowanie i wsparcie, jakiego udzieliliście Państwo nauczycielom Przedszkola nr 3, w niełatwym dziele wychowania młodego pokolenia. Życzymy wszelkiej pomyślności i wielu sukcesów na dalszej drodze kształcenia i edukacji dzieci.
Z wyrazami szacunku,
Anna Bubicz, Agnieszka Górna