TEMATYKA MIESIĄCA
1. „ BABCIA I DZIADEK”
2. „ŻYCIE W KRAINIE ŚNIEGU I LODU”
3. „W ŚWIECIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH”
4. „ DINOZAURY DZIWNE STWORY”
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Nasi seniorzy – kształtowanie więzi emocjonalnej z własna rodziną. Rola dziadków w rodzinie wielopokoleniowej. Rozwijanie prawidłowych postaw wobec najstarszych członów rodziny. Współudział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka.
- Porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8. Zapoznanie z cyfrą 8. Rozwiązywanie prostych działań matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, =,<, >.
- Poznawanie właściwości lodu na podstawie samodzielnie przeprowadzonych obserwacji, poszerzanie wiedzy na temat zjawisk występujących w otoczeniu zimą (mroźne wzory na oknach, sople);
- Poznanie różnych rodzajów materiałów, z których wykonane są ubrania: wełna, polar, płótno, bawełna, sztuczne futro, wyodrębnianie tych, które utrzymują ciepło;
- Rozwijanie zainteresowań wiedzą przyrodniczą, poszerzenie wiadomości o kontynentach Arktyka i Antarktyda.
- Zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu, wdrażanie do zachowania postawy bezpieczeństwa.
- Poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości
- Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat
- Wzbogacenie wiedzy o dinozaurach i ich życiu na Ziemi
- Rozpoznawanie, nazywanie i wykorzystywanie figur geometrycznych
- Tworzenie zbiorów równolicznych
- Rozwijanie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Stopniowanie przymiotnika duży.
- Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki, mały, duży, gruby, cienki
- Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
- Ćwiczenie słuchu fonematycznego, zachęcanie do czytania sylabami i głoskami w oparciu o poznane litery
- Rozwiązywanie prostych działań matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, =,<, >.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych form gramatycznych
- Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między przedmiotami
- Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
- Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem
- Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości