Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176249
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Luty w grupie Żuczków

 TEMATYKA MIESIĄCA

1. „ BABCIA I DZIADEK”

2. „ŻYCIE W KRAINIE ŚNIEGU I LODU”

3. „W ŚWIECIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH”

4. „ DINOZAURY DZIWNE STWORY”

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

  • Nasi seniorzy – kształtowanie więzi emocjonalnej z własna rodziną. Rola dziadków w rodzinie wielopokoleniowej. Rozwijanie prawidłowych postaw wobec najstarszych członów rodziny. Współudział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8. Zapoznanie z cyfrą  8. Rozwiązywanie prostych działań matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, =,<, >.
  • Poznawanie właściwości lodu na podstawie samodzielnie przeprowadzonych obserwacji, poszerzanie wiedzy na temat zjawisk występujących w otoczeniu zimą (mroźne wzory na oknach, sople);
  • Poznanie różnych rodzajów materiałów, z których wykonane są ubrania: wełna, polar, płótno, bawełna, sztuczne futro, wyodrębnianie tych, które utrzymują ciepło;
  • Rozwijanie zainteresowań wiedzą przyrodniczą, poszerzenie wiadomości o kontynentach  Arktyka i Antarktyda.
  • Zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu, wdrażanie do zachowania postawy bezpieczeństwa.
  • Poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości
  • Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat
  • Wzbogacenie wiedzy o dinozaurach i ich życiu na Ziemi
  • Rozpoznawanie, nazywanie i wykorzystywanie figur geometrycznych
  • Tworzenie zbiorów równolicznych
  • Rozwijanie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Stopniowanie przymiotnika duży.
  • Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki, mały, duży, gruby, cienki
  • Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
  • Ćwiczenie słuchu fonematycznego, zachęcanie do czytania sylabami i głoskami w oparciu o poznane litery
  • Rozwiązywanie prostych działań matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, =,<, >.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych form gramatycznych
  • Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania
  • Dostrzeganie podobieństw i różnic między przedmiotami
  • Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem
  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości