Tematyka:
1. Baśnie, bajki i bajeczki
2. Muzyka wokół nas
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie
4. Pieniądze
Wykorzystując w/w tematykę będziemy realizować następujące cele i zadania dydaktyczno - wychowawcze:
- Zwrócenie uwagi na funkcję teatru, nazywanie poszczególnych pomieszczeń budynku teatru, poznawanie pojęć związanych z teatrem: scena, scenografia, aktor, rekwizyty, reżyser, rola określanie ich funkcji, (oglądanie zdjęć i ilustracji, nawiązanie do wizyt grupy teatralnej w przedszkolu);odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, gestem, ruchem; ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej
- Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci; wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki
- Słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej; poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii; poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek oraz sposobu gry na nich, akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra); tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka), rozwijanie inwencji twórczej w sferze muzyczno – ruchowej
- Poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata; poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Wenus, Merkury, Mars, gromadzenie wiadomości o kosmosie (poprzez literaturę, zdjęcia, albumy, internet); poznawanie satelity Ziemi – Księżyca; poznawanie ciekawostek, legend z nim związanych; poznawanie w sposób pośredni zawodów związanych z kosmosem – kosmonauty, astronoma.
- Posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą; poznawanie wartości monet i banknotów (np. 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł); operowanie nimi w zabawie; łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu
- Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego podczas pracy z historyjką obrazkową
- Rozszerzenie zakresu liczenia, wykorzystywanie ćwiczenia orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się umownymi znakami – przygotowanie do programowania.
- Przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania
- Kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa: – spotkanie z zakresu edukacji antynikotynowejMamo, tato nie pal przy mnie proszę
- Podejmowanie różnych form ekspresji plastycznej oraz plastyczno - technicznej związanej z bieżącą tematyką