ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE :
– Rozpoznawanie na mapie świata wybranych kontynentów i nazywanie.
– Liczenie na zbiorach zastępczych z jednoczesnym przenoszeniem liczby elementów na inne zbiory.
– Wytyczanie kierunków od osi własnego ciała.
– Wymienianie nazw zwierząt egzotycznych, określanie ich charakterystycznych cech.
– Dostrzeganie nieprawidłowości w wypowiadanych zdaniach, dokonywanie ich korekty.
– Tworzenie zbiorów na podstawie rodzaju zwierzęcia (ssaki, ptaki, owady).
– Porównywanie liczebności zbiorów.
– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt leśnych.
– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt żyjących na polu.
– Poznanie znaczenia pszczół dla człowieka.
– Podawanie charakterystycznych cech ssaków, ptaków i owadów.
– Wymienianie nazw ptaków żyjących w lesie i na polu.
– Poprawne stosowanie nazw liczebników porządkowych w zakresie sześciu.
– Łączenie ze sobą zbiorów mających tyle samo elementów; rysowanie tyle elementów, ile wskazuje liczba kropek.
– Wymienianie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla pogody występującej wczesną wiosną.
– Prowadzenie kalendarza pogody.
– Wykonywanie zegara pogody i posługiwanie się nim.
– Wymienianie i nazywanie części garderoby, ubieranie się odpowiednio do pogody.
– Łączenie rysunków, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską.
– Dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów.
– Obserwacja w lusterku i nazywanie efektów – odbicia i symetrii.
– Wymienianie właściwości ziemi i piasku.
– Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów.