Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176247
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Marzec w Montessorkach

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE :

 

– Rozpoznawanie na mapie świata wybranych kontynentów i nazywanie.

– Liczenie na zbiorach zastępczych z jednoczesnym przenoszeniem liczby elementów na inne zbiory.

– Wytyczanie kierunków od osi własnego ciała.

– Wymienianie nazw zwierząt egzotycznych, określanie ich charakterystycznych cech.

– Dostrzeganie nieprawidłowości w wypowiadanych zdaniach, dokonywanie ich korekty.

– Tworzenie zbiorów na podstawie rodzaju zwierzęcia (ssaki, ptaki, owady).

– Porównywanie liczebności zbiorów.

– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych  zwierząt leśnych.

– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt żyjących na polu.

– Poznanie  znaczenia  pszczół dla człowieka.

– Podawanie charakterystycznych cech ssaków, ptaków i owadów.

– Wymienianie nazw ptaków żyjących w lesie i na polu.

– Poprawne stosowanie nazw liczebników porządkowych w zakresie sześciu.

– Łączenie ze sobą zbiorów mających tyle samo elementów; rysowanie tyle elementów, ile wskazuje liczba kropek.

– Wymienianie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla pogody występującej wczesną wiosną.

– Prowadzenie kalendarza pogody.

– Wykonywanie zegara pogody i posługiwanie się nim.

– Wymienianie i nazywanie części garderoby, ubieranie się odpowiednio do pogody.

– Łączenie rysunków, których nazwy rozpoczynają się taką samą głoską.

– Dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów.

– Obserwacja w lusterku i nazywanie efektów – odbicia i symetrii.

– Wymienianie właściwości ziemi i piasku.

– Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów.