Tematyka na marzec:
- Zwierzęta z dżungli i sawanny
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenia
- Zwierzęta naszych pól i lasów
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
- obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
- utrwalanie nazw dni tygodnia,
- określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
- poznawanie oznak wiosny,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- poznawanie przyczyn ochrony roślin,
- zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
- poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
- określanie tempa poruszania się zwierząt,