Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Kwiecień w grupie ŻUCZKÓW

 TEMATYKA MIESIĄCA

1. POWROTY PTAKÓW

2. BAJKI I BAŚNIE

3. WIELKANOC

4. NA WIEJSKIM PODWÓRKU

5. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

  • Poznanie różnych gatunków ptaków, środowiska ich życia i zwyczajów;
  • Kształcenie umiejętności klasyfikowania i uogólniania;
  • Wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych, pokarmów przez nie spożywanych oraz produktów pochodzących od zwierząt;
  • Rozpoznawanie oznak nowej pory roku - wiosny;
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrodniczej, nazywanie wiosennych kwiatów i budzących się zwierząt;
  • Poszerzanie wiedzy na temat tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych: poznanie symboliki pokarmów przygotowanych do święcenia, zwyczaju zdobienia jajek, rodzajów wypieków wielkanocnych oraz tradycji Śmigusa Dyngusa;
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów wierszowanych i  innych utworów literackich;
  • Rozwijanie zainteresowań książkami i czytelnictwem;
  • Rozróżnianie dobra i zła ukazanego w bajkach i baśniach;
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci najbliższym otoczeniem;
    • Kształtowanie postaw proekologicznych;
    • Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i  pisaną literą: j, J  ; c, C, utrwalenie wyglądu wszystkich poznanych liter i cyfr;
    • Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych;
    • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami;
    • Doskonalenie wrażliwości słuchowej, umuzykalnianie dzieci;
    • Zachęcanie do czytania prostych wyrazów i zdań;
    • Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania z wykorzystaniem zadań z treścią;
    • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi oraz orientacji w przestrzeni;
    • Porównywanie liczebności zbiorów – rozwijanie logicznego myślenia;
      • Konstruowanie gry planszowej – doskonalenie umiejętności kodowania informacji, kształtowanie odporności emocjonalnej;
      • Pobudzanie wyobraźni dziecięcej przez słowo, ruch, działalność plastyczną;
        • Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp...
        • Kształtowanie koordynacji ruchowej i równowagi;
        • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych;
          • Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie.