Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176247
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Kwiecień u Montessorków

Tematyka

  1. Wielkanoc

  2. Wiosenne powroty  

  3. Wiosna na wsi    

  4. Dbamy o przyrodę                    

Wykorzystując w/w  tematykę (w sposób zdalny) będziemy realizować następujące zamierzenia dydaktyczno  - wychowawcze:

  • poszerzenie wiadomości na temat symboli i tradycji wielkanocnych przejmowanych od pokoleń;
  • wzbogacanie wiadomości na temat ptaków - poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wyleganie się młodych, dbanie o nie oraz rozbudzanie chęci obserwowania otaczającego świata; 
  • poznawanie w sposób pośredni, zwierząt hodowanych na wsi – zarówno osobników dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ruchów i głosów, wyjaśnienie roli zwierząt hodowanych na wsi – określanie korzyści, jakie ma człowiek z ich hodowli (np. gęś – pierze, baran – wełna itp.); 
  • poznanie podstaw ekologii - poznawanie sposobów ochrony środowiska np. szanowanie wody, niemarnowanie jej, segregowanie odpadów, oczyszczanie ścieków, zakładanie filtrów na kominy, ochrona roślin i zwierząt, oszczędne korzystanie z surowców i materiałów (oszczędzanie wody i energii), tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody, sadzenie drzew i krzewów;
  • rozwijanie mowy i myślenia: uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów; opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje, wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich, opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń, stosowanie pojęć ogólnych (np.: ubrania, owoce, zwierzęta itp.), wymyślanie zdrobnień i zgrubień (np. kot – kotek – kocisko);
  • kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych: wykorzystanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych, posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym; 
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez podejmowanie działalności plastycznej; wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
  • rozwijanie umiejętności łączenia prostych ruchów tanecznych ze śpiewem – rozwijanie reakcji na zmiany muzyki, kształtowanie poczucia rytmu.