Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176243
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Co będą robić "Żabki" we wrześniu?

 TEMATYKA MIESIĄCA

1. MOJA SALA

2. BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

3. JESIEŃ W PARKU I W LESIE

4. JESIEŃ W SADZIE

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

- nawiązywanie bliskiego kontaktu dziecka z nauczycielem i rówieśnikami,

- zapoznanie dzieci z wyglądem własnej sali i imionami kolegów i koleżanek,

- nabywanie umiejętności samodzielnego korzystania z toalety oraz mycia i wycierania rąk,

- poznanie zwrotów grzecznościowych i wdrażanie do ich stosowania,

- kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek,

- wyrabianie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce,

- wdrażanie do właściwego zachowania się w przedszkolu i zgodnej zabawy z kolegami,

- wdrażanie do przestrzegania zasady niekorzystania z cudzych sztućców, kubków, itp.,

- zachęcanie do samodzielności,

- zachęcanie do wykonywania poleceń słownych,

- rozwijanie zainteresowań rysowaniem i kolorowaniem wg wzoru,

- nabywanie prawidłowego chwytu kredki podczas rysowania,

- poznanie i nazywanie części ciała,

- rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych,

 - rozumienie konieczności przestrzegania zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych,

- utrwalanie znajomości podstawowych kolorów i wybranych znaków drogowych,

- rozróżnianie uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy),

- wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela ,

- wprowadzenie pojęcia „koło”,

- nazywanie najczęściej spotykanych pojazdów,

- zapoznanie z rolą policjanta i możliwością zwrócenia się do niego o pomoc,

- nabywanie umiejętności określania jednoznacznych postaw: dobry, zły,

- rozumienie przez dzieci potrzeby przedstawiania się imieniem i nazwiskiem,

- próby klasyfikowania ze względu na jedną cechę wspólną np. kolor liści, owoców,

- rozwijanie pamięci i uwagi podczas nauki wiersza na pamięć,

- wdrażanie do wyraźnej, zrozumiałej wypowiedzi,

- zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,

- kształcenie poczucia rytmu i pamięci,

- nabywanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-2,

- kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą różnych zmysłów,

- zachęcanie do jedzenia owoców jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,

- rozwijanie motoryki małej,

- rozwijanie sprawności rzucania do celu,

- poszerzanie zasobu słownika biernego i czynnego dzieci.