TEMATYKA MIESIĄCA
1. JESIEŃ W OGRODZIE
2. KOLORY WOKÓŁ NAS
3. CO ZWIERZĘTA I PTAKI ROBIĄ JESIENIĄ
4. WIEM CO JEM I DLATEGO JESTEM ZDROWY
5. JAK PRZEKAZUJEMY INFROMACJE
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- zachęcanie dzieci do czynnego udziału w zabawie i zajęciach, budzenie radości ze wspólnej zabawy i pracy;
- nazywanie oraz określanie wielkości, kształtu, koloru wybranych warzyw;
- kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru);
- zachęcanie do nazywania kolorów i kształtów celem ich utrwalania;
- kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla
zachowania zdrowia oraz wyrabianie nawyku mycia owoców/warzyw przed jedzeniem;
- wdrażanie do kulturalnego jedzenia (prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, właściwe korzystanie z kubka) a także przyjmowania odpowiedniej postawy przy stole;
- zachęcanie do dbania o zdrowie, poprzez spożywanie tzw. zdrowych produktów i nabywanie przekonania o potrzebie regularnego jedzenia odpowiedniej ilości pokarmu;
- poszerzanie umiejętności i doświadczeń plastycznych, usprawnianie i wzmacnianie motoryki małej poprzez lepienie z plasteliny, rysowanie, kolorowanie, malowanie, rwanie papieru, klejenie;
- wydłużanie czasu uwagi poprzez wdrażanie do uważnego słuchania;
- nabywanie umiejętności poprawnej wypowiedzi poprzez wypowiadanie się na temat obrazka, doskonalenie
aparatu artykulacyjnego;
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie swobodnej wypowiedzi, wzbogacanie słonika czynnego dzieci;
- zachęcanie do samodzielnego organizowania miejsca zabawy oraz do odkładania zabawek na miejsce po skończonej zabawie;
- wyrabianie nawyku dbania o porządek w najbliższym otoczeniu;
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zabawy oraz przezwyciężania trudności;
- rozbudzanie wrażliwości na muzykę, rozwijanie poczucia rytmu, rozróżnianie muzyki smutnej i wesołej;
- poszerzanie wiadomości nt. lasu i jego mieszkańców, zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie;
- poznawanie domów wybranych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź) oraz sposobów przygotowania zwierząt do zimy -rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków odlatujących na zimę-budzenie zainteresowania życiem ptaków;
- określanie położenia przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko;
- rozwijanie procesów poznawczych: uwagi, myślenia oraz procesów analizy i syntezy wzrokowej;
- zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata;
- utrwalanie znajomości swoich imion oraz imion rodziców;
- poznanie współczesnych środków przekazu informacji;
- rozwijanie sprawności fizycznych i zręczności podczas zabaw ruchowych i gimnastyki.