Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176243
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Co będą robić Żabki w październiku?

TEMATYKA MIESIĄCA

1. JESIEŃ W OGRODZIE

2. KOLORY WOKÓŁ NAS

3. CO ZWIERZĘTA I PTAKI ROBIĄ JESIENIĄ

4. WIEM CO JEM I DLATEGO JESTEM ZDROWY

5. JAK PRZEKAZUJEMY INFROMACJE

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

- zachęcanie dzieci do czynnego udziału w zabawie i zajęciach, budzenie radości ze wspólnej zabawy i pracy;

- nazywanie oraz określanie wielkości, kształtu, koloru wybranych warzyw; 

- kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru); 

 - zachęcanie do nazywania kolorów i kształtów celem ich utrwalania; 

 - kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla      

  zachowania zdrowia oraz wyrabianie nawyku mycia owoców/warzyw przed jedzeniem;

- wdrażanie do kulturalnego jedzenia (prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, właściwe korzystanie z kubka) a także przyjmowania odpowiedniej postawy przy stole;

- zachęcanie do dbania o zdrowie, poprzez spożywanie tzw. zdrowych produktów i nabywanie przekonania o potrzebie regularnego jedzenia odpowiedniej ilości pokarmu;

- poszerzanie umiejętności i doświadczeń plastycznych, usprawnianie i wzmacnianie motoryki małej poprzez lepienie z plasteliny, rysowanie, kolorowanie, malowanie, rwanie papieru, klejenie;

- wydłużanie czasu uwagi poprzez wdrażanie do uważnego słuchania;

- nabywanie umiejętności poprawnej wypowiedzi poprzez wypowiadanie się na temat obrazka, doskonalenie  

  aparatu artykulacyjnego;

- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie swobodnej wypowiedzi, wzbogacanie słonika czynnego dzieci;

- zachęcanie do samodzielnego organizowania miejsca zabawy oraz do odkładania zabawek na miejsce po skończonej zabawie;

- wyrabianie nawyku dbania o porządek w najbliższym otoczeniu;

- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zabawy oraz przezwyciężania trudności;

- rozbudzanie wrażliwości na muzykę, rozwijanie poczucia rytmu, rozróżnianie muzyki smutnej i wesołej; 

- poszerzanie wiadomości nt.  lasu i jego mieszkańców, zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie; 

- poznawanie domów wybranych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź) oraz sposobów przygotowania zwierząt do zimy -rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;

- zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków odlatujących na zimę-budzenie zainteresowania życiem ptaków;

- określanie położenia przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko;

- rozwijanie procesów poznawczych: uwagi, myślenia oraz procesów analizy i syntezy wzrokowej;  

- zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata;                 

- utrwalanie znajomości swoich imion oraz imion rodziców;

- poznanie współczesnych środków przekazu informacji;

- rozwijanie sprawności fizycznych i zręczności podczas zabaw ruchowych i gimnastyki.