Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176243
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Październik w Montessorkach

Tematyka:

 

Jesień w sadzie

Jesień na działce

O sobie samym

Nasze zmysły /kontynuacja tematu/

 

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczne:

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, określanie kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych (np. wycieranie gumką wyrazu napisanego ołówkiem na kartce), nieodwracalnych (np. rozbicie kubka) oraz cyklicznych (np. pory roku),
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie,
  • nazywanie figur geometrycznych – kwadrat
  • rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie słowa sad, nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty), poznawanie wybranych owoców egzotycznych;
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych, takich jak: konstruowanie, modelowanie itp. oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni kartki w toku rysowania)
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości, 
  • kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa /rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw, zdrowych produktów zbożowych, zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku – /program prozdrowotny „Rośnij zdrowo”/
  • rozwijanie umiejętności psychospołecznych - różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, doskonalenie relacji dzieci z innymi ludźmi - /program profilaktyczny „Przyjaciele Zippiego/