Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Co będą robić "Żabki" w grudniu?

 TEMATYKA MIESIĄCA

1. TUTAJ ROSŁY PAPROCIE

2. PRĄD ELEKTRYCZNY

3. JESTEM AKTOREM

4. ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ…

5. CO PRZYNOSI ZIMA

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

1. Zapoznanie z pracą górnika- nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się przy opowiadaniu treści obrazka.

2. Poznanie właściwości węgla i soli. 

3. Nabywanie doświadczeń konstrukcyjnych poprzez układanie np. pociągów: z klocków, z pudełek, z kartek itp.

4. Poszerzanie wiedzy nt. dinozaurów - rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas oglądania obrazków np. przedstawiających dinozaury.

5. Rozwijanie motoryki małej oraz koordynacji ruchowo – wzrokowej  poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych oraz rysowania po śladzie –  wdrażanie do samodzielności.

6. Rozwijanie umiejętności matematycznych: przeliczania w zakresie 3 i więcej, określania wielkości i kształtu przedmiotów( utrwalenie wyglądu koła),  klasyfikowanie wg rodzaju.

7.Rozbudzanie ciekawości i zainteresowań otaczającym światem brył – kształcenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania. 

8. Rozpoznawanie i nazywanie instrumentów dętych i smyczkowych.

9. Budzenie radości z otrzymania mikołajkowego prezentu.

10. Zachęcanie do dzielenia się zabawkami, zgodnej zabawy i kulturalnego odnoszenia się do innych, wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.

11. Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji swoich i innych ludzi.

12. Rozwijanie percepcji słuchowej - zwracanie uwagi na słuchanie sygnałów nauczyciela.

13. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych -uświadomienie konieczności przestrzegania zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci oraz włączania i wyłączania z sieci.

14. Rozwijanie zainteresowań teatrem, zapoznanie z zawodem aktora, zachęcanie do odgrywania różnych ról. 

15. Poszerzanie wiedzy dotyczącej scenografii czy dekoracji, zapoznanie z wyglądem: pacynek, kukiełek, marionetek i jawajek. 

16. Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

17. Utrwalenie poznanych kolorów, rozumienie zakresu pojęcia „ozdoby choinkowe”, rozróżnianie pojęć: świerk – choinka, posługiwanie się pojęciami: wyżej, niżej (np. podczas ubierania drzewka).

18. Kształcenie uwagi i słuchu podczas słuchania kolęd, wyzwalanie radości podczas podejmowanie prób wspólnego śpiewania.

19. Utrwalanie charakterystycznych cech zimy oraz nazw elementów zimowej garderoby. 

20. Wzmacnianie narządów artykulacyjnych oraz wyrazistego wypowiadania się. 

21. Przestrzeganie prawa do bycia wysłuchanym i wdrażanie do słuchania innych - zachęcanie do spontanicznych wypowiedzi.

22. Doskonalenie zręczności i ogólnej sprawności ruchowej dzieci, rozwijanie poczucia równowagi, kształcenie orientacji w przestrzeni. 

23. Zwracanie uwagi na stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i zajęć w sali i na powietrzu.

24. Wdrażanie do właściwego korzystania z telewizji i zachowania bezpiecznej odległości w czasie oglądania, np. bajki.