Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Co będą robić Żabki w styczniu?

 TEMATYKA MIESIĄCA

1. FERIE - Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci. Utrwalanie treści programowych z poprzednich miesięcy.

2. FERIE - Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci. Utrwalanie treści programowych z poprzednich miesięcy.

3. DZIEŃ BABCI I DZIADKA

4. ZWIERZĘTA ZIMĄ

 

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

1. Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat pogody, rozumienie pojęcia prognoza pogody.

2. Utrwalanie wiedzy nt. właściwości śniegu.

3. Rozwijanie ekspresji plastycznej oraz umiejętności posługiwania się nożyczkami podczas wykonywania 

    prac plastycznych.

4. Uświadamianie poprawnego zachowania się podczas mgły, śnieżycy i kiedy jest ślisko.

5. Rozwijanie aparatu głosowego i poczucia rytmu w czasie zabaw z piosenką i muzyką.

6. Uważne słuchanie tekstów literackich przez dzieci i próby wypowiadania się na ich temat.

7. Utrwalanie rozumienia konieczności ubierania się stosownie do pogody.

8. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek słownych i obrazkowych. 

9. Motywowanie do logicznego myślenia i chętnego wypowiadania się.

10. Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach z całą grupą.

11. Kształtowanie umiejętności dostrzegania prawidłowości w układach.

12. Ćwiczenie spostrzegawczości – odnajdywanie cech wspólnych dwóch przedmiotów.

13. Wzmacnianie więzi rodzinnych- zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla najbliższych, nauka 

      składania krótkich życzeń.

14. Wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego  oraz ćwiczenie pamięci w toku uczenia się wierszy i 

       piosenek  na pamięć.

15. Kształcenie umiejętności łączenia przedmiotów według ich przeznaczenia.

16. Rozwijanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich 

       święta.

17. Poszerzanie wiadomości nt. ptaków-rozumienie konieczności ich  dokarmiania w okresie zimy.

18. Doskonalenie techniki klejenia oraz zachęcanie do kolorowania określonych powierzchni.

19. Kojarzenie nazw wybranych zwierząt leśnych z ich wizerunkiem (np. sarna, zając, wiewiórka, żubr,  

            niedźwiedź, łoś, jeleń)- budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą. 

20. Kształcenie umiejętności poprawnej, wyrazistej wypowiedzi.

21. Utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych, wyrabianie umiejętności ruchowego  

       reagowania na  dźwięki muzyczne, zachęcanie do  aktywnego słuchania muzyki.

     22. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4.