TEMATYKA MIESIĄCA
1. FERIE - Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci. Utrwalanie treści programowych z poprzednich miesięcy.
2. FERIE - Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci. Utrwalanie treści programowych z poprzednich miesięcy.
3. DZIEŃ BABCI I DZIADKA
4. ZWIERZĘTA ZIMĄ
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
1. Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat pogody, rozumienie pojęcia prognoza pogody.
2. Utrwalanie wiedzy nt. właściwości śniegu.
3. Rozwijanie ekspresji plastycznej oraz umiejętności posługiwania się nożyczkami podczas wykonywania
prac plastycznych.
4. Uświadamianie poprawnego zachowania się podczas mgły, śnieżycy i kiedy jest ślisko.
5. Rozwijanie aparatu głosowego i poczucia rytmu w czasie zabaw z piosenką i muzyką.
6. Uważne słuchanie tekstów literackich przez dzieci i próby wypowiadania się na ich temat.
7. Utrwalanie rozumienia konieczności ubierania się stosownie do pogody.
8. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek słownych i obrazkowych.
9. Motywowanie do logicznego myślenia i chętnego wypowiadania się.
10. Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach z całą grupą.
11. Kształtowanie umiejętności dostrzegania prawidłowości w układach.
12. Ćwiczenie spostrzegawczości – odnajdywanie cech wspólnych dwóch przedmiotów.
13. Wzmacnianie więzi rodzinnych- zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla najbliższych, nauka
składania krótkich życzeń.
14. Wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego oraz ćwiczenie pamięci w toku uczenia się wierszy i
piosenek na pamięć.
15. Kształcenie umiejętności łączenia przedmiotów według ich przeznaczenia.
16. Rozwijanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich
święta.
17. Poszerzanie wiadomości nt. ptaków-rozumienie konieczności ich dokarmiania w okresie zimy.
18. Doskonalenie techniki klejenia oraz zachęcanie do kolorowania określonych powierzchni.
19. Kojarzenie nazw wybranych zwierząt leśnych z ich wizerunkiem (np. sarna, zając, wiewiórka, żubr,
niedźwiedź, łoś, jeleń)- budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą.
20. Kształcenie umiejętności poprawnej, wyrazistej wypowiedzi.
21. Utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych, wyrabianie umiejętności ruchowego
reagowania na dźwięki muzyczne, zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki.
22. Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4.