Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

STYCZEŃ W MONTESSORKACH

 Zagadnienia  dydaktyczno- wychowawcze

 

- BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU

- ZWIERZĘTA ZIMĄ

- BABCIA I DZIADEK

- MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA

  • Poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia.
  • Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
  • Rozumienie sensu informacji podanych w formie uproszczonych rysunków.
  • Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim.
  • Poszerzenie wiadomości na temat miesięcy i pór roku – przyporządkowywanie miesięcy do pór roku.
  • Utrwalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych.
  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
  • Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
  • Rozwijanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat wybranych ptaków, poznanie charakterystycznych cech budowy ptaka, znaczenia piór w życiu ptaków.
  • Rozwijanie myślenia skutkowo- przyczynowego w historyjce obrazkowej.
  • Kształtowanie uczucia szacunku dla osób starszych, uczestnictwo w przygotowaniu uroczystości Dnia Babci i Dziadka.
  • Rozwijanie umiejętności rachunkowych, wyodrębnianie części ( podzbioru) z określonej całości ( zbioru).
  • Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu.
  • Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa o nazwy wykonywanych czynności.
  • Kształtowanie pojęć matematycznych: utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni oraz orientowania się na kartce papieru.
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą,
  • Rozwijanie myślenia logicznego poprzez: określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,
  • Rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,