Zagadnienia dydaktyczno- wychowawcze
- BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU
- ZWIERZĘTA ZIMĄ
- BABCIA I DZIADEK
- MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA
- Poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku.
- Wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia.
- Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
- Rozumienie sensu informacji podanych w formie uproszczonych rysunków.
- Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim.
- Poszerzenie wiadomości na temat miesięcy i pór roku – przyporządkowywanie miesięcy do pór roku.
- Utrwalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych.
- Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
- Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
- Rozwijanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik.
- Wzbogacenie wiedzy na temat wybranych ptaków, poznanie charakterystycznych cech budowy ptaka, znaczenia piór w życiu ptaków.
- Rozwijanie myślenia skutkowo- przyczynowego w historyjce obrazkowej.
- Kształtowanie uczucia szacunku dla osób starszych, uczestnictwo w przygotowaniu uroczystości Dnia Babci i Dziadka.
- Rozwijanie umiejętności rachunkowych, wyodrębnianie części ( podzbioru) z określonej całości ( zbioru).
- Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu.
- Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa o nazwy wykonywanych czynności.
- Kształtowanie pojęć matematycznych: utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni oraz orientowania się na kartce papieru.
- Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
- Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą,
- Rozwijanie myślenia logicznego poprzez: określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,
- Rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,