Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

List do Rodziców

Drodzy Rodzice grupy I ŻABKI!

          

Zakończył się I semestr roku szkolnego 2020/21. W podziękowaniu za współpracę przedstawiamy Państwu główne działania podejmowane przez nas - nauczycieli grupy I „ŻUCZKI”: Beatę Makuch i Iwonę Jęczeń oraz osiągnięcia Waszych dzieci.

 

 Praca z dziećmi przebiegała w oparciu o programy: „Kocham przedszkole” WSiP -  program wychowania przedszkolnego,  „ŚPIEWAJ I TAŃCZ” autorski program edukacji muzycznej oraz program wychowawczy przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją pracy.

Podstawa programowa realizowana była codziennie od godz. 8.00 do13.00 zgodnie z miesięcznymi planami pracy opracowanymi przez nas, z których tematyką mogliście Państwo  zapoznawać się na bieżąco na stronie internetowej przedszkola. Tam także mogliście obejrzeć  zdjęcia dzieci zrobione podczas codziennych czynności w przedszkolu, zajęć dydaktycznych i uroczystości.

 

Realizacja podstawy programowej opierała się w 4 obszarach rozwoju dziecka: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Podczas codziennej pracy z dziećmi podejmowałyśmy takie działania, które w pełni umożliwiały realizację zadań w każdym obszarze rozwoju dziecka. Dzisiaj możemy Państwu przedstawić wnioski z każdego obszaru jakie wyciągnęłyśmy po półrocznej pracy z dziećmi:

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Dzieci potrafią bezpiecznie korzystać z łazienki, toalety, wiedzą jak zachować się w szatni, umieją ubrać się  i rozebrać, znają zasady kulturalnego zachowania przy stole, stosują zwroty grzecznościowe podczas kontaktów z rówieśnikami jak i dorosłymi.  

Chętnie biorą udział w organizowanych i spontanicznych zajęciach ruchowych, są sprawne ruchowo   i twórcze w działaniu, bawią się bezpiecznie.

Przyjmują prawidłową postawę ciała podczas siedzenia i stania, reagują na ustalone hasła, wykonują polecenia nauczyciela.

Leżakowanie powoduje, że dzieci są wypoczęte i aktywne w dalszej części dnia.

Dzieci czerpią radość z tworzenia z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i klocków, 

potrafią budować zarówno na zadany temat jak i wg  własnych pomysłów, chętnie 

prezentują wytwory swojej pracy, dbają o ład i porządek w sali.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Dzieci potrafią radzić sobie w różnych sytuacjach przyjemnych i nieprzyjemnych używając 

charakterystycznych dla siebie form wyrazu, szanują emocje innych.

Znają wiele wierszy i piosenek dotykających emocjonalnej i społecznej sfery człowieka.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Dzieci respektują zasady właściwego zachowania w grupie rówieśniczej.

Współdziałają z rówieśnikami podczas różnorodnej aktywności. 

Poznały już różne sytuacje społeczne, rozumieją je i wykorzystują  w życiu codziennym. 

Okazują radość ze wspólnego przeżywania ważnych wydarzeń i świąt.

Rozumieją potrzebę wyrażania szacunku osobom starszym.

Wiedzą, że należy pomagać potrzebującym.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Dzieci posiadają dość bogaty jak na swój wiek zasób wiedzy na temat otaczającego świata 

są zainteresowane jego poznawaniem, w miarę sprawnie posługują się mową- w większości 

starają się mówić poprawnie i płynnie.

Chętnie biorą udział we wszystkich podejmowanych przez nas działaniach.

Odkrywają świat sztuki, odczuwają radość i satysfakcję z efektów własnej twórczości 

i działalności.

Są zainteresowane śpiewaniem, tańcem i słuchaniem różnorodnej muzyki, potrafią 

zilustrować treść ruchem.

Rozwijają inwencję twórczą , sprawność manualną, koordynację wzrokowo- ruchową oraz poznają swoje możliwości i uzdolnienia.

Dzieci przełamują własne słabości są śmiałe i odważne podczas występów przed kolegami 

i koleżankami z grupy.

Liczą elementy (liczebniki główne i porządkowe) w swoim zakresie, zachowując właściwą 

kolejność, potrafią zastosować liczenie w sytuacjach życiowych np. liczą talerze, owoce, 

kolegów, doskonale radzą sobie podczas zabaw z układankami, puzzlami, prostymi 

łamigłówkami.

Znają i wykorzystują poznane umiejętności matematyczne podczas codziennej działalności.

Tworzą i konstruują  różnorodne budowle, podejmują samodzielną aktywność poprzez 

oglądanie książek, zabawy w dom, sklep, lekarza itp., podejmują samodzielne działania w 

kąciku plastycznym i muzycznym.

Dodatkowo dzieci uczęszczają na zajęcia języka angielskiego, rytmikę oraz zajęcia ruchowo- 

taneczne prowadzone przez instruktorów.

 

    W ramach współpracy z rodzicami zaprosiłyśmy Państwa na jedno spotkanie dotyczące spraw organizacyjnych związanych z pracą przedszkola i grupy. Podczas spotkań indywidualnych   przekazałyśmy Państwu informacje i uwagi dotyczące obserwacji wstępnej dzieci. W ramach konsultacji dwa razy w tygodniu, mieliście Państwo możliwość porozmawiania z nami na różnorodne tematy dotyczące Waszych dzieci (problemy, spostrzeżenia, trudności, sukcesy). Z zaangażowaniem pomagaliście nam w organizacji uroczystości grupowych: Dzień Chłopaka , Dzień Pluszowego Misia oraz „Przybył do nas Święty Mikołaj.  Przygotowaliście także dzieci do grupowej Zabawy Karnawałowej.

Bardzo dziękujemy tacie Filipka M. za podarowanie dwóch stolików do kącików zabaw w sali.

W ramach współpracy ze środowiskiem w minionym półroczu współpracowaliśmy z: MOK/konkurs ”List do Świętego Mikołaja”/,MPBP /konkurs plastyczny „Ozdoba choinkowa”/, Policja /prelekcja i pokaz bezpiecznego zachowania na ulicy/, Wspólnota Świdnicka /Mikołaje na koniach/. Wysłaliśmy także świąteczną kartkę z życzeniami dla dzieci z przedszkola w Londynie.

Podczas zajęć zdalnych zauważyliście Państwo, że czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać w warunkach domowych na większe usamodzielnienie dziecka , dowiedzieliście się, że dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, rysować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności.  Dostrzegliście, że kluczem do sukcesu jest prowadzenie zajęć podobnych do tych, do których dziecko jest przyzwyczajone na co dzień bo nie można zakłócać rutyny malucha, którą do tej pory znał. 

     Za tą owocną współpracę  bardzo Państwu dziękujemy i prosimy  o dalsze wsparcie i zrozumienie podczas naszych codziennych działań, które mają na celu osiągnięcie jak najlepszych wyników przez dzieci w różnych dziedzinach wychowania i nauczania.

 

 

                                                                                                          Z wyrazami szacunku 

                                                                                                         Iwona Jęczeń i Beata Makuch