Kochane Montessorki, Drodzy Rodzice
Dziękujemy za współpracę w kolejnym bardzo trudnym z powodu pandemii półroczu. Jesteśmy wdzięczne za wsparcie naszych działań, za przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego, które służą ochronie nas wszystkich.
W minionym półroczu mieliśmy kolejny okres zawieszenia pracy placówki i konieczność pracy zdalnej. Tym bardziej dziękujemy za stworzenie dzieciom możliwości do realizacji naszych celów w warunkach domowych.
W I półroczu w ramach naszych działań dydaktyczno – wychowawczych, jak zawsze wspieramy wszystkie obszary rozwoju dzieci, jednakże ze względu na ich potrzeby szczególny akcent kładłyśmy na:
- wspieranie rozwoju mowy dzieci - w aspeckcie wymowy – głównie wspieranie motoryki narządów mowy, prawidłowego oddechu podczas aktu mówienia, emisji głosu oraz umiejętność wypowiadania się m. in. tworzenia opowiadania, relacjonowania wydarzeń
- rozwijanie percepcji słuchowej – w dobie technologii obrazkowej, wsparcia wymaga umiejętność skupienia się na bodźcach słuchowych, umiejętność dokonywana ich analizy (słuch fizyczny), a także słuch fonematyczny, czyli umiejętność różnicowania dźwięków mowy, co stanowi podstawę do jej opanowania, a następnie nauki czytania i pisania
- wspieranie rozwoju osobistego i społecznego m. in. poprzez realizację programu „Przyjaciele Zippiego”, który zakłada kształtowanie i rozwijanie umiejętności psychospołecznych u małych dzieci, nabywanie różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywanie tych umiejętności w codziennym życiu, doskonalenie relacji dzieci z innymi ludźmi.
- profilaktykę zdrowia i bezpieczeństwa - dzieci m. in. poznawały zasady zdrowego żywienia, higieny, mogły uczestniczyć w spotkaniu edukacyjno – wychowawczym z policjantem na temat bezpieczeństwa drogowego, uczestniczyły w zajęciach poświęconych kompetencjom cyfrowym dzieci (bezpieczeństwo w sieci – projekt „Necio.pl”)
Wprawdzie z powodu zasad reżimu sanitarnego nasze bezpośrednie kontakty ze środowiskiem lokalnym, jak również kontakty z dziećmi z innych grup nie są możliwe, to jednak w ich miejsce staramy się, aby pojawiały się odmienne od codzienności tzw. świąteczne dni w naszej grupie. Był Dzień Drzewa, Dzień Pluszowego Misia, Dzień Kredki, bal karnawałowy, przygotowaliśmy też występy z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, które zostaną im wkrótce udostępnione.
Staramy się również uczestniczyć zdalnie w działaniach oferowanych przez środowisko. Dzieci uczestniczyły w konkursach: „Mój wymarzony lizak”, „Wakacyjne wspomnienia”, „Piszemy list do Świętego Mikołaja”, „Moja ozdoba choinkowa”, „W żłobie leży”. Przygotowywały „montessoriańską” kartkę świąteczną w ramach kontaktów z przedszkolem Montessori w Londynie oraz występ pt. „Jadą kolędnicy, jadą” na przegląd kolęd i pastorałek organizowany przez Przedszkole nr 7.
Dziękujemy za współpracę w I semestrze roku szkolnego 2020/2021, jesteśmy wdzięczne za okazaną nam formę pomocy, wsparcie naszych działań, za życzliwość, uśmiech i dobre słowo.
Panie Agnieszki