Drodzy Rodzice „Bergamutek”.
Minął pierwszy semestr roku szkolnego. Był to trudny czas. Zajęcia dydaktyczne odbywały się stacjonarnie ale również mieliśmy kilkudniowy okres zawieszenia pracy placówki i konieczność pracy zdalnej.
W I półroczu w ramach działań dydaktyczno – wychowawczych szczególny akcent kładłyśmy na przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole wspierając wszystkie obszary rozwoju dzieci.
- wspieranie rozwoju osobistego i społecznego m. in. poprzez realizację programu „Przyjaciele Zippiego”, który zakłada kształtowanie i rozwijanie umiejętności psychospołecznych u dzieci, nabywanie różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywanie tych umiejętności w codziennym życiu, doskonalenie relacji dzieci z innymi ludźmi.
- wspieranie rozwoju mowy dzieci - wspieranie narządów mowy, prawidłowego oddechu podczas mówienia, emisji głosu oraz umiejętność słuchania wierszy, opowiadań, wypowiadania się na określony temat, tworzenia opowiadań, poznawanie liter, czytanie wyrazów i krótkich tekstów.
- rozwijanie percepcji słuchowej – umiejętność dokonywana analizy i syntezy słuchowej, umiejętność różnicowania dźwięków mowy, co stanowi podstawę do opanowania nauki czytania i pisania, nauka wierszy i piosenek.
- rozwijanie kompetencji matematycznych – liczenie w zakresie dostępnym dzieciom, poznawanie cyfr i znaków matematycznych „<,>,=,+”, rozpoznawanie i nazwanie figur geometrycznych, klasyfikowanie, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni szczególnie strony lewa, prawa, nazywanie pór dnia, dni tygodnia, pór roku, miesięcy.
- profilaktykę zdrowia i bezpieczeństwa - dzieci m. in. poznawały zasady zdrowego żywienia, higieny, mogły uczestniczyć w spotkaniu edukacyjno – wychowawczym z policjantem na temat bezpieczeństwa drogowego. Uczestniczyły w zajęciach poświęconych kompetencjom cyfrowym dzieci co umożliwiło im uczestnictwo w konkursie fotograficznym „Jesień w obiektywie dziecka”.
W naszej grupie obchodziliśmy uroczystości Dzień Chłopaka, Dzień Pluszowego Misia, Mikołajki, Bal Karnawałowy, przygotowaliśmy też występy z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, które zostaną im wkrótce udostępnione. Z powodu zasad reżimu sanitarnego nasze działania miały inną formę niż tradycyjnie.
Staramy się uczestniczyć w działaniach oferowanych przez środowisko. Dzieci uczestniczyły w konkursach: „Wakacyjne wspomnienia”, „Piszemy list do Świętego Mikołaja”, „Moja ozdoba choinkowa”, „W żłobie leży” „Trzej królowie”. Przygotowały świeczki – ozdoby choinkowe i kartkę świąteczną w ramach akcji „Razem na święta” dla dzieci z przedszkola w Londynie. Przygotowały też występy w formie online pt. „Mario czy już wiesz” na przegląd kolęd i pastorałek organizowany przez Przedszkole nr 7 oraz „Ja do Ciebie mały Jezu” na przegląd kolęd i pastorałek organizowany przez MOK. Uczestniczyły w akcji MEN „Szkoła pamięta” dzięki czemu poznały historię powstania małej ojczyzny – Świdnika, bohaterów lokalnych tj Tadeusz Góra, Anna Kamieńska, Olga Kiślak, Ryszard i Janusz Kasperek. Poznały swoistość obchodów Święta Niepodległości w naszym mieście.
Główne tematy realizowane w I semestrze roku szkolnego 2020/2021:
Dziękujemy za współpracę szczególnie w tym trudnym z powodu pandemii półroczu, jesteśmy wdzięczne za okazaną nam formę pomocy, wsparcie naszych działań, za stworzenie dzieciom możliwości do realizacji naszych celów w warunkach domowych za życzliwość, uśmiech i dobre słowo, za przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego, które służą ochronie nas wszystkich.
Pozdrawiamy serdecznie! Do zobaczenia
Ewa Rycek i Ewa Strzęciwilk