Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176239
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Luty w Montessorkach

Tematyka:

Jestem samodzielny w kuchni

Znamy te baśnie

Chciałbym być matematykiem

Muzyka jest wszędzie

Zadania wychowawczo - dydaktyczne:

  • Zapoznanie z wyposażeniem kuchni; zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek, nakrywanie stołu do posiłków
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci; wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki; zapoznanie z etapami powstawania książki
  • Słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej; poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii; poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich, akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra); tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka), rozwijanie inwencji twórczej w sferze muzyczno – ruchowej
  • Rozwijanie umiejętności mierzenia długości, rozwijanie umiejętności mierzenia objętości, rozumienie istoty ważenia, poznanie budowy i działania wagi szalkowej; poznawanie nazw miesięcy
  • Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego podczas pracy z historyjką obrazkową
  • Wykorzystywanie ćwiczeń orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się umownymi znakami
  • Rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi
  • Przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania
  • Kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych w zakresie orientacji przestrzennej, przeliczania obiektów, posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym, porządkowym i symbolicznym; rozpoznawanie i nazywanie wybranych brył geometrycznych
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych - śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, uczestniczenie w zabawach muzyczno - ruchowych.
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  • Podejmowanie różnych form działalności plastycznej oraz plastyczno - technicznej związanej z bieżącą tematyką
  • Kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa /edukacja antynikotynowa, bezpieczeństwo w sieci/
  • Rozwijanie umiejętności psychospołecznych - różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, doskonalenie relacji dzieci z innymi ludźmi - /program profilaktyczny „Przyjaciele Zippiego/