Tematyka:
Jestem samodzielny w kuchni
Znamy te baśnie
Chciałbym być matematykiem
Muzyka jest wszędzie
Zadania wychowawczo - dydaktyczne:
- Zapoznanie z wyposażeniem kuchni; zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek, nakrywanie stołu do posiłków
- Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci; wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki; zapoznanie z etapami powstawania książki
- Słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej; poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii; poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich, akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra); tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka), rozwijanie inwencji twórczej w sferze muzyczno – ruchowej
- Rozwijanie umiejętności mierzenia długości, rozwijanie umiejętności mierzenia objętości, rozumienie istoty ważenia, poznanie budowy i działania wagi szalkowej; poznawanie nazw miesięcy
- Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego podczas pracy z historyjką obrazkową
- Wykorzystywanie ćwiczeń orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się umownymi znakami
- Rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi
- Przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania
- Kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych w zakresie orientacji przestrzennej, przeliczania obiektów, posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym, porządkowym i symbolicznym; rozpoznawanie i nazywanie wybranych brył geometrycznych
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych - śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, uczestniczenie w zabawach muzyczno - ruchowych.
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- Podejmowanie różnych form działalności plastycznej oraz plastyczno - technicznej związanej z bieżącą tematyką
- Kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa /edukacja antynikotynowa, bezpieczeństwo w sieci/
- Rozwijanie umiejętności psychospołecznych - różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, doskonalenie relacji dzieci z innymi ludźmi - /program profilaktyczny „Przyjaciele Zippiego/