Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176269
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

PAŹDZIERNIK - Co się dzieje w naszej grupie?

PAŹDZIERNIK

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz.

Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1.

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych.

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: aparat, las, mama.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek a, l, m w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

I TYDZIEŃ    - TEMATYKA  - W zdrowym ciele zdrowy duch

  • Odżywiam się zdrowo –witaminy
  • Ubieram się odpowiednio do pogody
  • Ruch to zdrowie –sporty
  • U lekarza
  • Zabawy na dworze

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o ulubionych dyscyplinach sportowych.
  • Organizowanie zawodów, zachęcanie do ruchu, przypominanie o byciu fair, oswajanie dziecka ze świadomością, że nie zawsze się wygrywa.
  • Zabawy w wyszukiwanie podobnych przedmiotów według wybranej cechy, np. ze względu na przeznaczenie.
  • Zabawy w dopowiadanie słów w zdaniu – do krótkiego zdania: Jedzie., dziecko dopowiada dalszą część, np. Jedzie na rolkach., kolejna osoba dodaje inny wyraz i tak rozbudowuje się zdanie.
  • Zabawy w sylabizowanie – dziecko dzieli na sylaby podane wyrazy.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

 

II  TYDZIEŃ    - TEMATYKA  - Jesienią w parku

  •  Wszystko się zmienia – kolory jesieni
  • Czemu pada deszcz?
  • W parku.
  • Jesienne skarby
  • Jesienne kompozycje

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o kolorach jesieni i jej darach.
  • Zabawy w mówienie pierwszej głoski (o, a) – dziecko słucha wyrazu i powtarza głoskę, którą rozpoczyna się ten wyraz.
  • Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
  • Zabawy w rysowanie lub wodzenie palcem po śladzie.
  • Zabawy w układanie rytmów z kasztanów, żołędzi i liści.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

 

III TYDZIEŃ    - TEMATYKA  - Jesienią w lesie

  • W lesie
  • Skąd się biorą drzewa?
  • Leśne zwierzeta
  • Jak zwierzeta szykują sie do zimy?
  • Inny las – dżungla

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o potrzebach zwierząt przed zimą.
  • Zabawy w przeliczanie.
  • Zabawy w klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy.
  • Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
  • Zabawy w rysowanie dwu-, trzyelementowych rytmów z kolorowych kółek, kwadratów i kresek.

 

IV TYDZIEŃ    - TEMATYKA  -Przygotowania do zimy

  1. 1.       W spiżarni – jak ludzie przygotowują się do zimy?
  2. 2.       Robimy jesienne przetwory – warzywa
  3. Robimy jesienne przetwory owoce
  4. W co się bawić w jesienne wieczory?
  5. Moje skarby, moje pasje.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o ulubionych grach i zabawach.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, przeliczanie ich i układanie zbiorów z tylu elementów, ile było sylab w danym wyrazie.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów jedno-, dwu- i trzyelementowych według podanej cechy.
  • Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
  • Zabawa w przygotowanie gry planszowej i wymyślanie do niej zasad.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek (o,a, l,m) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.