Październik
1. Nasi domowi ulubieńcy
2. Jesień na działce
3. Jesień w lesie
4. W krainie Europa
Cele:
- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt domowych
- poznanie zasad dbania o zwierzęta domowe
- nazywanie przetworów z owoców i warzyw( dżemy, soki, kiszonki)
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku i smaku
- umożliwianie dzieciom wielozmysłowego poznawania otaczającego świata
- oglądanie drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu, nazywanie ich
- poznanie wybranych grzybów jadalnych( borowik, maślak, kurka) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy)
- ukazanie na wybranych przykładach( np. jeża i wiewiórki) sposobu przygotowania się zwierząt do zimy. Zwrócenie uwagi na zmian w wyglądzie zwierząt( zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór)
- spotkanie z p. leśniczym – nauka właściwego zachowania się na wypadek zagubienia się w lesie.
- dostarczenie dzieciom wiedzy na temat charakterystycznych cech wybranych państw Unii Europejskiej
- budzenie potrzeb poznawczych dzieci poprzez emocjonalny kontakt z bohaterami utworów literackich
Współpraca ze środowiskiem w miesiącu październiku
- zorganizowanie spotkania z udziałem sióstr Kapucynek
- zorganizowanie spotkania z leśniczym – wyjazd do leśniczówki
- spotkanie z dietetykiem p. Abramek w ramach programu ,,Rośnij zdrowo” i „Bezpieczne dziecko”
- nawiązanie współpracy z MBP, udział dzieci w lekcji bibliotecznej
PRACA STYMULUJĄCA
- Ugniatanie plasteliny i zapełnianie nią powierzchni
- Wałkowanie cienkich wałeczków i obwodzenie nimi figur geometrycznych
- Malowanie palcem
- Układanie patyczków wg wzoru
- Wycinanie po linii prostej
- Rysowanie linii nieregularnych
- Porównywanie dwóch obrazków o tej samej treści
- Segregowanie rozrzuconych przedmiotów wg ich przeznaczenia
- Łączenie przedmiotów w pary
- Rozpoznawanie głosów zwierząt
- Zabawa w rozpoznawanie dźwięków „Co upadło?”
- Zabawa w nasłuchiwanie „Co się dzieje wokół nas?”
- Wypowiadanie się na temat ilustracji.
- Układanie opowiadania w czasie zabawy „Co było dalej?”