Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176271
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

PAŹDZIERNIK - Co się dzieje w naszej grupie?

Październik

1. Nasi domowi ulubieńcy

2. Jesień na działce

3. Jesień w lesie

4. W krainie Europa

 

Cele:

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt domowych

- poznanie zasad dbania o zwierzęta domowe

- nazywanie przetworów z owoców i warzyw( dżemy, soki, kiszonki)

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku i smaku

- umożliwianie dzieciom  wielozmysłowego poznawania otaczającego świata

- oglądanie drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu, nazywanie ich

- poznanie wybranych grzybów jadalnych( borowik, maślak, kurka) i niejadalnych   (muchomor sromotnikowy)

- ukazanie na wybranych przykładach( np. jeża i wiewiórki) sposobu przygotowania się zwierząt do zimy. Zwrócenie uwagi na zmian w wyglądzie zwierząt( zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór)

- spotkanie z p. leśniczym – nauka właściwego zachowania się na wypadek zagubienia się w lesie.

- dostarczenie dzieciom wiedzy na temat charakterystycznych cech wybranych państw Unii Europejskiej

- budzenie potrzeb poznawczych dzieci poprzez emocjonalny kontakt z bohaterami utworów literackich

 

Współpraca ze środowiskiem w miesiącu październiku

- zorganizowanie spotkania z udziałem sióstr Kapucynek

- zorganizowanie spotkania z leśniczym – wyjazd do leśniczówki

- spotkanie z dietetykiem p. Abramek w ramach programu ,,Rośnij zdrowo” i „Bezpieczne dziecko”

- nawiązanie współpracy z MBP, udział dzieci w lekcji bibliotecznej

 

 

 

PRACA STYMULUJĄCA

 

  • Ugniatanie plasteliny i zapełnianie nią powierzchni
  • Wałkowanie cienkich wałeczków i obwodzenie nimi figur geometrycznych
  • Malowanie palcem
  • Układanie patyczków wg wzoru
  • Wycinanie po linii prostej
  • Rysowanie linii nieregularnych
  • Porównywanie dwóch obrazków o tej samej treści
  • Segregowanie rozrzuconych przedmiotów wg ich przeznaczenia
  • Łączenie przedmiotów w pary
  • Rozpoznawanie głosów zwierząt
  • Zabawa w rozpoznawanie dźwięków „Co upadło?”
  • Zabawa w nasłuchiwanie „Co się dzieje wokół nas?”
  • Wypowiadanie się na temat ilustracji.
  • Układanie opowiadania w czasie zabawy „Co było dalej?”