Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176269
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Listopad w naszej grupie

Co dzieci będą robiły w przedszkolu w listopadzie zgodnie z podstawą programową....

LISTOPAD

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze wobec dzieci:

Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.

Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: ekran, tamburyn, deska, igła.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek: e, t, d, i w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

I TYDZIEŃ – TEMATYKA – Na starej fotografii

 

1. Na starej fotografii

2. Kiedy babcia była mała

3. do czego to służyło?

4. Mały fotograf

5. Drzewko genealogiczne – moja rodzina

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o ulubionych grach i zabawach rodziców, w które się bawili, gdy byli dziećmi.
  • Zabawy w robienie zdjęć oraz oglądanie fotografii rodziców i dziadków z czasów, gdy byli dziećmi.
  • Zabawa w wymyślanie nowej gry lub wyliczanki.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów według dwóch podanych cech.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek (o,a,l, m,e) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

 

II  TYDZIEŃ – TEMATYKA – Jesienna muzyka

1. W Rytmie deszczu

2. Jesienna orkiestra

3. Mój nastrój, moja muzyka

4. Muzykujemy

5. Jesienny koncert

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o muzyce, wykonawcach i koncertach. Słuchanie utworów z różnych gatunków muzycznych.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów dwuelementowych – dorysowywanie i skreślanie elementów.
  • Zabawy w naśladowanie i powtarzanie dźwięków.
  • Zabawy we wskazywanie pierwszego i drugiego przedmiotu w szeregu – różne przedmioty są układane           w szeregu, dziecko mówi: Pierwszy jestDrugi jest…, a potem przekłada pierwszy przedmiot na koniec szeregu i znów mówi: Pierwszy jest… Drugi jest…
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek (o, a,l,m,e,t) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

 

III TYDZIEŃ – TEMATYKA –  Mali artyści

1. W Muzeum

2. W pracowni malarskiej

3. W Pracowni Rzeźbiarza

4. Jak powstają filmy animowane

5. Przedszkolne graffiti

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o wybranych dziełach sztuki i sposobie ich wykonania.
  • Wizyta w muzeum, w galerii sztuki, oglądanie graffiti podczas spaceru.
  • Wspólne malowanie obrazu / wykonanie rzeźby / stworzenie graffiti w dozwolonym miejscu.
  • Zabawy w wyszukiwanie podobnych przedmiotów według wybranej cechy, np. ze względu na kolor, kształt itp.

 

IV TYDZIEŃ – TEMATYKA – Ciepło i miło

1. Ubranie na jesienne chłody – praca krawcowej

2. Od owcy do swetra

3. Kiedy jest nam Ciepło?

4. Ogień, woda, powietrze….

5. Są takie miejsca, gdzie zawsze jest ciepło.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o muzyce i nastroju, w jaki nas wprawia.
  • Zabawy w wystukiwanie rytmów różnymi przedmiotami.
  • Zabawy w ciepło / zimno z użyciem określeń: na, w, obok, za, przed.
  • Zabawy we wskazywanie pierwszego, drugiego, trzeciego przedmiotu w szeregu – różne przedmioty są układane    w szeregu, dziecko mówi: Pierwszy jest…, Drugi jest…, Trzeci jest…, a potem przekłada pierwszy przedmiot na koniec szeregu i znów mówi: Pierwszy jest…, Drugi jest…, Trzeci jest…
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek (o,a,l,m,e,t,i) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.