Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176269
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Grudzień w naszej grupie

Zadania do wykonania zgodnie z podstawą programową........

GRUDZIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze wobec dzieci:

Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: koperta, ul.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek k, u w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

I TYDZIEŃ – TEMATYKA – Świąteczne pocztówki

1. Niedługo Mikołajki

2. Przygotowujemy świąteczne kartki

3. Na poczcie

4. Jak komunikowano się kiedyś, a jak dziś

5. Mikołajki

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o zaletach i zagrożeniach płynących z korzystania z internetu.
  • Przygotowanie pocztówki i wysłanie do bliskiej osoby.
  • Inicjowanie rozmów z dziadkami oraz innymi starszymi członkami rodziny o tym, jak dawniej komunikowali się, nie mając telefonów i komputerów.
  • Zabawy w przeliczanie i porównywanie zbiorów z zadawaniem pytań: ile jest…?, których rzeczy jest więcej / mniej?, o ile więcej / mniej? itp.
  • Zabawy w rysowanie dwu-, trzyelementowych rytmów z kolorowych kółek, kwadratów i kresek.
  • Zabawy we wskazywanie głosek występujących na początku lub na końcu wyrazów.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

II TYDZIEŃ – TEMATYKA –Zwierzeta zimą

1. Zimowe śpiochy

2. Goście za oknem

3. Dokarmiamy zwierzeta

4. Tropy na śniegu

5.  Zimowy spacer

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tym, jak można pomagać zwierzętom w zimie.
  • Wspólne wykonanie karmnika dla ptaków i systematyczne ich dokarmianie.
  • Spacer w parku / lesie oraz próby wyszukania i rozpoznania tropów zwierząt na śniegu.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, przeliczanie ich i układanie zbiorów z tylu elementów,              ile było sylab w danym wyrazie.
  • Zabawy w rozwijanie zdań – najpierw jedna osoba mówi: Niedźwiedź śpi. Kolejna dopowiada: Duży niedźwiedź śpi itd.
  • Zabawy we wskazywanie poznanych ostatnio głosek (k, u) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska występuje na początku lub na końcu wyrazu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek, recytowanie rymowanek.

 

III TYDZIEŃ – TEMATYKA – Świąteczne zwyczaje

1. Świąteczne porządki

2. Dekoracje choinkowe

3. Ubieramy choinke

4. Bożonarodzeniowe przysmaki

5. Nakrywamy do stołu

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o rodzinnych tradycjach świątecznych.
  • Śpiewanie kolęd.
  • Zabawy w naśladowanie i powtarzanie dźwięków.
  • Zabawy w wyraźne wypowiadanie wyrazów: jak najszybciej, jak najwolniej, jak najciszej, jak najgłośniej.
  • Zabawy w sprzątanie językiem: język to miotła, która dokładnie, drobnymi ruchami „wymiata śmieci” wewnątrz jamy ustnej.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek (o, a, l, m, e, t, d, i, u, k) – dziecko słucha słowa                          i mówi, jaka głoska występuje na początku lub na końcu wyrazu.

      Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne recytowanie rymowanek

IV TYDZIEŃ – TEMATYKA –Spotkanie przy Wigilijnym stole

1. Czekamy na pierwszą gwiazdke

2. Świąteczne spotkanie z bajką

3. Jasełkowe przebieranki

4. Przygotowujemy świąteczny teatrzyk

5. Jasełka

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o rodzinnych tradycjach wigilijnych.
  • Śpiewanie kolęd.
  • Angażowanie dzieci w przygotowywanie potraw, nakrywanie do stołu – zachęcanie do pomocy przy tego typu obowiązkach i docenianie wkładu pracy.
  • Zabawy w porównywanie liczebności zbiorów poprzez ustawianie w pary.
  • Wspólne wykonywanie ozdób na choinkę.
  • Zabawy w mierzenie i porównywanie przedmiotów: najwyższy / najniższy, największy / najmniejszy, najdłuższy / najkrótszy.

     Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne recytowanie rymowanek