Drodzy Rodzice w listopadzie ………
- Porozmawiamy o rodzinie na podstawie własnych doświadczeń, słuchanych opowiadań, dowiemy się co to znaczy rodzina wielopokoleniowa, poznamy nazwy członków rodziny oraz gry i zabawy naszych dziadków gdy byli przedszkolakami.
- Poznamy pracę fotografa, dowiemy się jak powstają zdjęcia, zobaczymy jak wygląda zakład fotograficzny.
- Postaramy się zrozumieć istotę różnorodnych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla obecnej pory roku – jesieni.
- Posłuchamy jesiennej muzyki, dźwięków deszczu i wiatru, będziemy grać na instrumentach oraz wystukiwać rytmy na różnych przedmiotach. Poznamy pojęcia związane z muzyką : dyrygent, nuty, orkiestra, koncert.
- Poznamy wielkie i małe litery : ,,e” ,,E”, ,,t” ,,T”, ,,d” ,,D”, ,,i” ,,I” – w otoczeniu i na ilustracjach będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się daną głoską.
- Porozmawiamy o ciszy i jej znaczeniu w życiu człowieka.
- Dowiemy się jak należy się ubierać stosownie do pogody.
- Poznamy obraz graficzny oraz zapis cyfrowy liczby 2 i liczby 3 – będziemy przeliczać ciągi liczbowe w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
- Dowiemy się jak swoje dzieła tworzą malarze i rzeźbiarze, poznamy pojęcia związane ze sztuką: graffiti, muzeum, eksponat, rysownik, grafik.
- Dowiemy się czym zajmuje się krawcowa, poznamy przybory i narzędzia potrzebne krawcowej do pracy.
- Będziemy bawić się w zabawy doskonalące orientację w przestrzeni oraz poznamy znaczenie słów : na, pod, w, obok, przed, za.
Powyższe zagadnienia zrealizujemy w oparciu o tygodniowe tematy kompleksowe:
- Na starej fotografii
- Jesienna muzyka
- Mali artyści
- Ciepło i miło
,, W umyśle nie ma niczego, co wcześniej nie znalazło się w zmysłach..”
Materiał Marii Montessori: będziemy zapinać i zawiązywać wykorzystując ramki zapięć ( zatrzaski, sprzączki), bardzo lubimy przelewać płyny oraz przesypywać ryż, piasek ( poznajemy w ten sposób miary i zakres objętości), w dalszym ciągu będziemy opiekować się roślinką, będziemy segregować koraliki używając pęsety ( ćwiczymy chwyt pęsetowy) , brązowe schody i różowa wieża pozwolą nam doświadczać zmian wielkościowych, szorstkie litery będą pomocne w zapamiętaniu kształtu poznanej litery.