Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176270
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Listopad w naszej grupie

Drodzy Rodzice w listopadzie ………

 

  1. Porozmawiamy o rodzinie na podstawie własnych doświadczeń, słuchanych opowiadań, dowiemy się co to znaczy rodzina wielopokoleniowa, poznamy nazwy członków rodziny oraz gry i zabawy naszych dziadków gdy byli przedszkolakami.
  2. Poznamy pracę fotografa, dowiemy się jak powstają zdjęcia, zobaczymy jak wygląda zakład fotograficzny.
  3. Postaramy się zrozumieć istotę różnorodnych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla obecnej pory roku – jesieni.
  4. Posłuchamy jesiennej muzyki, dźwięków deszczu i wiatru, będziemy grać na instrumentach oraz wystukiwać rytmy na różnych przedmiotach. Poznamy pojęcia związane z muzyką : dyrygent, nuty, orkiestra, koncert.
  5. Poznamy wielkie i małe litery : ,,e” ,,E”, ,,t” ,,T”, ,,d” ,,D”, ,,i” ,,I” – w otoczeniu i na ilustracjach będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się daną głoską.
  6. Porozmawiamy o ciszy i jej znaczeniu w życiu człowieka.
  7. Dowiemy się jak należy się ubierać stosownie do pogody.
  8. Poznamy obraz graficzny oraz zapis cyfrowy liczby 2 i liczby 3 – będziemy przeliczać ciągi liczbowe w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  9. Dowiemy się jak swoje dzieła tworzą malarze i rzeźbiarze, poznamy pojęcia związane ze sztuką: graffiti, muzeum, eksponat, rysownik, grafik.
  10. Dowiemy się czym zajmuje się krawcowa, poznamy przybory i narzędzia potrzebne krawcowej do pracy.
  11.  Będziemy bawić się w zabawy doskonalące orientację w przestrzeni oraz poznamy znaczenie słów : na, pod, w, obok, przed, za.

  Powyższe zagadnienia zrealizujemy w oparciu o tygodniowe tematy    kompleksowe:

  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło

 

,, W umyśle nie ma niczego, co wcześniej nie znalazło się w zmysłach..” 

 

 Materiał Marii Montessori: będziemy zapinać i zawiązywać wykorzystując ramki zapięć ( zatrzaski, sprzączki), bardzo lubimy przelewać płyny oraz przesypywać ryż, piasek ( poznajemy w ten sposób miary i zakres objętości), w dalszym ciągu będziemy opiekować się roślinką, będziemy segregować koraliki używając pęsety ( ćwiczymy chwyt pęsetowy) ,  brązowe schody i różowa wieża pozwolą nam doświadczać zmian wielkościowych, szorstkie litery będą pomocne w zapamiętaniu kształtu poznanej litery.