Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176270
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Grudzień w grupie M1

W grudniu w naszej grupie poruszymy tematy:

Świąteczne pocztówki

Zwierzęta zimą

Spotkanie przy wigilijnym stole

Świąteczne zwyczaje

W pierwszym tygodniu grudnia dużo uwagi poświęcimy mikołajkom i zbliżającym się świętom. Będziemy się uczyć, jakie elementy muszą się znaleźć na kopercie, zanim wyślemy list. Dowiemy się jak wygląda praca na poczcie, jaką drogę musi przejść list, by trafić do adresata. Będziemy rozmawiać, jak ludzie komunikowali się dawniej, a jak robią to dziś oraz jak można bezpiecznie korzystać z internetu. Poznamy podstawowe części komputera.

W otoczeniu i na ilustracjach będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę k, a chętne dzieci poznają jej zapis graficzny.

W swoich wypowiedziach będziemy stosować określenia porządkujące kolejność zdarzeń: najpierw, na początku, później, na koniec, na zakończenie.

Podczas zabaw matematycznych będziemy określać liczebność zbiorów  i wskazywać, w których zbiorach jest tyle samo, mniej lub więcej elementów.

Będziemy uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych z przyborami np. bum bum rurkami, które poprowadzi mama Emilki.

W kolejnym grudniowym tygodniu porozmawiamy o tym, czego zwierzęta potrzebują, by przetrwać zimę i kiedy potrzebują naszej pomocy. Będziemy poznawać zwierzęta po ich tropach.

Pracując z kolorowymi tabliczkami (materiał Montessori) będziemy rozróżniać odcienie różnych barw, zaś podczas pracy z butelkami naciskowymi różnicować użytą siłę.

W otoczeniu i na ilustracjach będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę u, będziemy też przeliczać sylaby w wyrazach.

Podczas zabaw matematycznych będziemy posługiwać się liczebnikami głównymi   i porządkowymi, tworzyć zbiory w zakresie dostępnym dzieciom, układać rytmy dwu –               

i trzyelementowe.

Z różnych materiałów będziemy tworzyć prace plastyczne.

Podczas zabaw będziemy wykonywać liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała, dostosowywać ruchy do zmieniającego się rytmu, naśladować ruchy zwierząt.

W okresie okołoświątecznym będziemy rozmawiać o przygotowaniach do tego czasu, zwyczajach świątecznych i tradycyjnych potrawach. Przygotowywać ozdoby świąteczne  i ubierać choinkę. Nauczymy się kolęd, będziemy też słuchac innych utworów świątecznych.

Będziemy klasyfikować i przeliczać różne elementy; przy użyciu sznurków, butów, linijki mierzyć różne przedmioty i odległość między nimi oraz posługiwać się określeniami miary.

Podczas zajęć ruchowych będziemy pokonywać tor przeszkód np. biegać między pachołkami, chodzić po linie.

Jeśli uda nam się zaprosić panią pielęgniarkę, będziemy uczestniczyć w spotkaniu poświęconym udzielaniu pomocy podczas drobnych urazów, skaleczeń i innych wypadków.