TEMATYKA MIESIĄCA
1.Mikołaju czekamy!.
- Mikołaju, przybywaj!
- Miło jest dawać prezenty
- Wyprawa do krainy Świętego Mikołaja
- W świątecznym nastroju
- Wysyłamy świąteczne życzenia
- Realizując te zagadnienia poznamy postać biskupa Mikołaja , zwrócimy uwagę na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość z otrzymywania i dawania prezentów , poznamy zwyczaj składania świątecznych życzeń oraz niektóre tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
2. Zabawa w teatr
- Kiedy powstaje cień?
- Teatrzyk cieni
- Uczymy misie liczyć
- Co jest ciepłe, a co zimne?
- Strach ma wielkie oczy – czy cienia należy się bać?
Podczas realizacji tych tematów poznamy zjawisko powstawania cienia oraz technikę inscenizacji z wykorzystaniem teatru cieni, utrwalimy pojęcia: daleko – blisko, wysoko – nisko, będziemy kształtować otwartość i śmiałość poprzez odtwarzanie ról, oraz poznawać niektóre zjawiska podczs zabaw badawczych, będziemy także wyrażać swoje emocje za pomocą różnych środków wyrazu: ekspresji słownej, plastycznej, ruchowej.
3.Stroimy choinkę
- Czego chcielibyśmy dowiedzieć się o bombce?
- Nasza kolekcja
- Z czego robi się bombki?
- Jak powstaje bombka?
- Moja bombka
Omawiając te zagadnienia wzbogacimy nasze wiadomości na temat zwyczajów bożonarodzeniowych, będziemy uczyć się uważnego słuchania cudzego zdania oraz spokojnego przedstawiania swoich sądów i opinii a także dochodzenia do wspólnych ustaleń, będziemy też doskonalić umiejętność liczenia, utrwalać określenia wielkości: mały – duży, mniejszy – większy oraz pojęcia dotyczące stosunków przestrzennych: wyżej – niżej, nad, pod, obok, poznamy także proces wytwarzania bombek, wprowadzimy w grupie nastrój świąt i radość ze wspólnych przygotowań.
4. Tropy na śniegu
- Zimna zima
- Zimowe bukiety
- Jaki jest śnieg?
- W sklepie z ubraniami
- Zimowe widoki
Realizując te tematy poznamy porę roku (zimę), wzbogacimy zasób słownictwa czynnego poprzez wprowadzenie i wyjaśnienie pojęć służących do określania atrybutów zimy oraz towarzyszących jej zjawisk atmosferycznych: lód, śnieg, szron„ czapy” śniegowe, zadymka śnieżna ,zamieć, poznamy właściwości śniegu i lodu, zwrócimy uwagę na właściwe ubieranie się w zależności od pogody i zrozumiemy, że ubiór ma wpływ na nasze zdrowie, poznamy technikę malarską „mokre na mokrym” , dostrzeżemy piękno zimowego krajobrazu.