Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176270
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Luty w naszej grupie

W lutym w naszej grupie poruszymy tematy:

Zimowe zabawy

Nasze ulubione baśnie

W dawnych czasach i baśniach

Kiedy patrzę w niebo

W pierwszym tygodniu lutego z racji ferii zimowych wrócimy do tematu Zimowe zabawy, który nie został zrealizowany w styczniu. W jego miejsce umieściliśmy temat kompleksowy Karnawał. Będziemy rozmawiać o ulubionych zabawach na śniegu i sportach zimowych, uczyć się, jak dobrać ubranie do panujących warunków oraz jak się bawić, by nie zrobić krzywdy sobie oraz innym. O ile będzie śnieg, będziemy z niego korzystać.

      Kolejny zimowy tydzień spędzimy na rozmowach o książkach i czytać przyniesione przez dzieci bajki i baśnie. Porozmawamy o teatrze kukiełkowym, teatrze cieni oraz będziemy starać się używać słów: aktor, scena, kurtyna, bilet, kasa. Będziemy też bawić się w teatr a podczas zabaw pantomimicznych przekazywać informacje tylko za pomocą ruchu i mimiki.

W trzecim tygodniu dowiemy się, jak wyglądało życie na Ziemi przed tysiącami lat, jakie zwierzęta i rośliny wtedy występowały, czym charakteryzowały się dinozaury, gdzie mieszkali jaskiniowcy i jak wyglądała ich codzienność. Jak powstał węgiel i jak jest wykorzystywany. Poznamy zawód archeologa.

W ostatnim tygodniu na podstawie utworów oraz ilustracji porozmawiamy    o kosmosie, wyprawach kosmicznych, planetach i gwiazdach. Poznamy planety Układu Słonecznego. Dowiemy się co to jest astronomia, co robią astronom i astronauta, co to jest Wielki Wóz i co można zobaczyć w planetarium

Będziemy przeliczać elementy w zbiorze, posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym – 5 oraz 6; różnicować przedmioty, używając pojęć: coraz większe, coraz mniejsze. Podczas zabaw matematycznych dodawać i odejmować różne przedmioty

Będziemy wskazywać kolejne głoski w wyrazach, przeliczać ich liczbę, sprawdzać czy jest wśród nich głoska s albo sz. Szukać w otoczeniu przedmiotów rozpoczynającyh się na głoskę s a w ostatnim tygodniu głoskę r. Kreślić po śladzie i rysować w tunelu szlaczki oraz kształty literopodobne.

Zajmiemy się tworzeniem prac plastycznych na temat ulubionych postaci z bajek. Będą też zabawy rytmiczne i muzyczne z przyborami (szarfami, obręczami, woreczkami) oraz bez nich. Będziemy różnicować rytmy 2 - , 3 -, 4 – miarowe wygrywane na tamburynie.

Pracując z tabliczkami termicznymi – będziemy rozwijać zmysł dotyku poprzez różnicowanie ciepłoty przedmiotów za pomocą dłoni; operować nazwami materiałów, z których wykonane są tabliczki

Korzystając z gabinetu geometrycznego będziemy rozwijać zmysłu wzroku i dotyku poprzez rozpoznawanie kształtów figur, różnicowanie kształtów, nazywanie tych różnic; poznawać  nazwy figur geometrycznych.