TEMATYKA
1. : WIOSNA TUŻ, TUŻ
2. WIOSENNE UPRAWY
3. WIOSENNE PORZĄDKI
4. : ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ
Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny;
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
Uświadamianie następstwa dnia i nocy
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy W ogrodzie przedszkolnym
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świat religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.