Drodzy Rodzice w marcu ………
ü Będziemy zwracać uwagę na właściwe ubieranie się podczas wczesnej wiosny.
ü Zachęcimy do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
ü Uświadomimy następstwa dni tygodnia.
ü Zwrócimy uwagę na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku oraz na cechy typowe dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
ü Wdrożymy do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
ü Poznamy obraz graficzny oraz zapis cyfrowy liczby 7 – będziemy przeliczać ciągi liczbowe w aspekcie kardynalnym i porządkowym
ü Będziemy doskonalić umiejętność przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
ü Poznamy tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi
ü Będziemy doskonalić sprawność grafomotoryczną.
ü Zachęcimy do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
ü Rozwiniemy umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
ü Zachęcimy do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
ü Będziemy doskonalić percepcję słuchową – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
ü Będziemy doskonalić percepcję wzrokową podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
ü Rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
ü Doskonalić umiejętności dodawania i odejmowania.
ü Posługiwać się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze
Powyższe zagadnienia zrealizujemy w oparciu o tygodniowe tematy kompleksowe:
- Oznaki wiosny
- Wszystko rośnie
- Pracowita wiosna
- Święta Wielkanocne
,, W umyśle nie ma niczego, co wcześniej nie znalazło się w zmysłach..”
Materiał Marii Montessori: będziemy rozwijać zainteresowania przyrodnicze w oparciu o komodę botaniczną, rozwijać intuicję geometryczną pracując z komodą geometryczną, doskonalić umiejętności matematyczne pozwoli nam praca z cyframi i żetonami oraz z tablicą setki.