- Zwierzęta na świecie
- Czy żyły dinozaury?
- Nadeszła wiosna
- Wielkanoc – zwyczaje i tradycje
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi; zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem ogrodu zoologicznego oraz żyjącymi w nim zwierzętami;
- budzenie zaciekawienia otaczającym światem ;Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości społeczno-kulturowej ;
- poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości
- poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.
- zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia; poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych (deszcz); rozpoznawanie różnorodnych warunków pogodowych; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny
- zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku z nowa porą roku; z wyglądem i nazwami wybranych wiosennych kwiatów; rozwijanie sprawności manualnej; zapoznanie z rozwojem roślin i warunkami niezbędnymi do ich rozwoju na przykładzie tulipana; poszerzanie wiadomości o oznakach wiosny; uświadomienie dzieciom cykliczności występowania pór roku; liczenie w zakresie 5; przybliżenie wiadomości na temat życia ptaków wiosną ( zakładanie gniazd i wysiadywanie jaj).
- przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych z obchodami Wielkanocy; zapoznanie ze zwyczajem zdobienia jajek, z rozwojem kurczątka oraz budową jajka; przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych; zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.