Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176241
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Marzec w naszej grupie

  1.      Zwierzęta na świecie
  2.      Czy żyły dinozaury?
  3.      Nadeszła wiosna
  4.      Wielkanoc – zwyczaje i tradycje

-  zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi; zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem ogrodu zoologicznego oraz żyjącymi w nim zwierzętami;

 

- budzenie zaciekawienia otaczającym światem ;Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości społeczno-kulturowej ;

 

- poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości

- poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.

 

zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia; poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych (deszcz); rozpoznawanie różnorodnych warunków pogodowych; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny

 

zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku z nowa porą roku; z wyglądem i nazwami wybranych wiosennych kwiatów; rozwijanie sprawności manualnej; zapoznanie z rozwojem roślin i warunkami niezbędnymi do ich rozwoju na przykładzie tulipana; poszerzanie wiadomości o oznakach wiosny; uświadomienie dzieciom cykliczności występowania pór roku; liczenie w zakresie 5; przybliżenie wiadomości na temat życia ptaków wiosną ( zakładanie gniazd i wysiadywanie jaj).

 

przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych z obchodami Wielkanocy; zapoznanie ze zwyczajem zdobienia jajek, z rozwojem kurczątka oraz budową jajka; przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych; zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.