Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176241
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Marzec w naszej grupie

1. Bawimy się kolorami

  • Kolory wokół nas
  • Kolorowe czary- mary
  • Dlaczego bańki mydlane są kolorowe?
  • Dywanik dla Pani Wiosny
  • Trampolinek lepi bałwana

Realizując te zagadnienia poznamy wybrane dzieła sztuki, dowiemy się, że ten sam kolor występuje w różnych przedmiotach i (obiektach) przyrodniczych, poznamy różne odcienie danego koloru, nauczymy się dostrzegać prawidłowości i zależności między zjawiskami w najbliższym otoczeniu oraz tworzyć barwy i ich odcienie w wyniku mieszania kolorów różnymi sposobami, będziemy doskonalić koncentrację uwagi i koordynację wzrokowo-ruchową, kształtować umiejętność łączenia przyczyny ze skutkiem i rozwijać świadomość własnego ciała

 

2.  Poznajemy instrumenty

  • Czego chcielibyśmy dowiedzieć się o instrumentach muzycznych?
  • Nasza kolekcja
  • Z czego robi się instrumenty?
  • Jak gra orkiestra?
  • Mój instrument

 

Podczas realizacji tych tematów wzbogacimy swoją wiedzę na temat instrumentów muzycznych, poznamy pojęcia: orkiestra i koncert, będziemy kształtować umiejętność formułowania pytań oraz spokojnego przedstawiania swoich sądów i opinii, podejmiemy próby samodzielnego rozwiązywania problemów, będziemy doskonalić umiejętność liczenia i rozróżniania liczenia błędnego od poprawnego, utrwalimy określenia wielkości: mały –  duży, mniejszy –  większy, będziemy kształtować swoją wrażliwość estetyczną poprzez obcowanie z muzyką.

3.  Szukamy wiosny

  • Żegnaj, zimo! Witaj, wiosno!
  • Szukamy zwiastunów wiosny
  • Od nasionka do jedzonka – zakładamy zielony ogródek
  • Ile ptaków przyleciało wiosną?
  • Zwiastuny wiosny

 

Omawiając te zagadnienia poznamy cechy charakterystyczne oraz nazwę aktualnej pory roku i obecnego miesiąca, utrwalimy pojęcia cyklicznego następstwa czasu – pory roku, poznamy przysłowie ludowe i jego znaczenie „W marcu jak w garncu”, zapoznamy się z wyglądem i nazwami pierwszych, wiosennych kwiatów, poznamy tradycję topienia Marzanny, wzbogacimy wiedzę dotyczącą hodowania roślin, będziemy wyrabiać nawyk zdrowego odżywiania się poprzez spożywanie nowalijek, dbając o zdrowie będziemy czynnie uczestniczyć w zabawach ruchowych i zajęciach sportowych, poznamy także nazwy i zwyczaje ptaków przylatujących na wiosnę do Polski.

4.  Malujemy pisanki

  • Wielkanocne zwyczaje
  • Palmy wielkanocne
  • Dlaczego baba rośnie?
  • Liczymy pisanki
  • Zajączek przynosi niespodziankę

 

Realizując te tematy poznamy tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą, będziemy kształtować sprawność manualną poprzez czynne uczestnictwo w różnego rodzaju działalności plastycznej: malowanie, wycinanie, klejenie, wydzieranie, będziemy także doskonalić umiejętność odgrywania ról, interpretowania tekstu ruchem, gestem, mimiką i intonacją,  rozwijać słownictwo związane z omawianym tematem świąt wielkanocnych oraz stwarzać radosny nastrój oczekiwania.