1. Bawimy się kolorami
- Kolory wokół nas
- Kolorowe czary- mary
- Dlaczego bańki mydlane są kolorowe?
- Dywanik dla Pani Wiosny
- Trampolinek lepi bałwana
Realizując te zagadnienia poznamy wybrane dzieła sztuki, dowiemy się, że ten sam kolor występuje w różnych przedmiotach i (obiektach) przyrodniczych, poznamy różne odcienie danego koloru, nauczymy się dostrzegać prawidłowości i zależności między zjawiskami w najbliższym otoczeniu oraz tworzyć barwy i ich odcienie w wyniku mieszania kolorów różnymi sposobami, będziemy doskonalić koncentrację uwagi i koordynację wzrokowo-ruchową, kształtować umiejętność łączenia przyczyny ze skutkiem i rozwijać świadomość własnego ciała
2. Poznajemy instrumenty
- Czego chcielibyśmy dowiedzieć się o instrumentach muzycznych?
- Nasza kolekcja
- Z czego robi się instrumenty?
- Jak gra orkiestra?
- Mój instrument
Podczas realizacji tych tematów wzbogacimy swoją wiedzę na temat instrumentów muzycznych, poznamy pojęcia: orkiestra i koncert, będziemy kształtować umiejętność formułowania pytań oraz spokojnego przedstawiania swoich sądów i opinii, podejmiemy próby samodzielnego rozwiązywania problemów, będziemy doskonalić umiejętność liczenia i rozróżniania liczenia błędnego od poprawnego, utrwalimy określenia wielkości: mały – duży, mniejszy – większy, będziemy kształtować swoją wrażliwość estetyczną poprzez obcowanie z muzyką. |
3. Szukamy wiosny
- Żegnaj, zimo! Witaj, wiosno!
- Szukamy zwiastunów wiosny
- Od nasionka do jedzonka – zakładamy zielony ogródek
- Ile ptaków przyleciało wiosną?
- Zwiastuny wiosny
Omawiając te zagadnienia poznamy cechy charakterystyczne oraz nazwę aktualnej pory roku i obecnego miesiąca, utrwalimy pojęcia cyklicznego następstwa czasu – pory roku, poznamy przysłowie ludowe i jego znaczenie „W marcu jak w garncu”, zapoznamy się z wyglądem i nazwami pierwszych, wiosennych kwiatów, poznamy tradycję topienia Marzanny, wzbogacimy wiedzę dotyczącą hodowania roślin, będziemy wyrabiać nawyk zdrowego odżywiania się poprzez spożywanie nowalijek, dbając o zdrowie będziemy czynnie uczestniczyć w zabawach ruchowych i zajęciach sportowych, poznamy także nazwy i zwyczaje ptaków przylatujących na wiosnę do Polski. |
4. Malujemy pisanki
- Wielkanocne zwyczaje
- Palmy wielkanocne
- Dlaczego baba rośnie?
- Liczymy pisanki
- Zajączek przynosi niespodziankę
Realizując te tematy poznamy tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą, będziemy kształtować sprawność manualną poprzez czynne uczestnictwo w różnego rodzaju działalności plastycznej: malowanie, wycinanie, klejenie, wydzieranie, będziemy także doskonalić umiejętność odgrywania ról, interpretowania tekstu ruchem, gestem, mimiką i intonacją, rozwijać słownictwo związane z omawianym tematem świąt wielkanocnych oraz stwarzać radosny nastrój oczekiwania. |