- KIEDY PATRZĘ W NIEBO
- OZNAKI WIOSNY
- WITAJ WIOSNO!
- ŚWIĘTA WIELKANOCNE
W marcu czekamy na nadejście wiosny.
Będziemy szukać zwiastunów wiosny. Obserwować zmiany w przyrodzie - powroty ptaków, zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Jeśli pogoda będzie sprzyjać prowadzeniu obserwacji zmiennej, marcowej pogody, będziemy prowadzić „kalendarz pogody” - dzieci utrwalać będą znajomość kolejnych dni tygodnia, „odczytywać” znaczenie symboli pogodowych.
Będziemy wdrażać dzieci do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
- Kontynuować będziemy rozwijanie sprawności grafomotorycznej - przygotowując dzieci do podjęcia nauki kreślenia znaków literopodobnych;
- Będziemy ćwiczyć:
- percepcję słuchową - wybrzmiewać kolejne głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej;
- percepcję wzrokową - wyszukiwać różnice na obrazkach, układać rozsypanki obrazkowe, porównywać znaki i symbole,
- Będziemy w dalszym ciągu rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe – ustalać kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
- Pracować będziemy nad dalszym rozwijaniem pojęć matematycznych:
- rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.