Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176241
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Czerwiec u Montessorków

Drodzy Rodzice

W czerwcu w naszej grupie poruszymy tematy:

Dzień Dziecka

Wakacje tuż, tuż

Kolory lata

Do widzenia, przedszkole

W pierwszym tygodniu czerwca najwięcej uwagi poświęcimy dzieciom, ich prawom  i obowiązkom. Dowiemy się, czym zajmuje się Rzecznik Praw Dziecka i poznamy numer Dziecięcego Telefonu Zaufania. Będziemy rozmawiać o dzieciach z różnych rejonów świata, o tym, jak wyglądają i gdzie mieszkają, czym różni się ich życie od naszego. Będziemy dyskutować o emocjach, o tym że każdy je odczuwa i ma prawo okazywać, będziemy je rozpoznawać i podawać ich nazwy.

 W drugim tygodniu w oparciu o ilustracje, zdjęcia, teksty i własne obserwacje porozmawiamy o różnych regionach Polski i ich cechach charakterystycznych. Dowiemy się, co można robić w górach, nad morzem, nad jeziorem, na biwaku, przy ognisku.

W kolejnym tygodniu czerwca będziemy bawić się kolorami: żółtym, zielonym, niebieskim, różowym i czerwonym. Określać, z czym się nam kojarzą. Dowiemy się, kiedy i jak powstaje tęcza.

W ostatnim czerwcowym tygodniu zajmiemy się zbliżającymi się wakacjami, porozmawiamy o tym co najbardziej lubiliśmy w przedszkolu, co nie przypadło nam do gustu, za czym będziemy tęsknić. Porozmawiamy o tym, co warto spakować do wakacyjnego plecaka, podzielimy się wakacyjnymi marzeniami. Dużo czasu poświęcimy omówiwieniu zasad bezpieczeństwa podczas spędzania wakacji nad wodą, w górach, w dużym mieście.

W słyszanych wyrazach będziemy wyodrębniać głoskę h, a potem na obrazkach wskazywać przedmioty rozpoczynające się tą głoską. Będziemy też w powietrzu i po śladzie rysować wzory i kształty literopodobne.

Będziemy przeliczać elementy w zbiorze, utrwalimy umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi, będziemy ćwiczyć umiejętność dodawania i odejmowania, doskonalić umiejętność rozróżniania kierunków na kartce papieru i w przestrzeni. Utrwalać nazwy i kształty figur geometrycznych. Porównywać długość różnych przedmiotów i mierzyć je za pomocą sznurka. Będziemy kształtować pojęcie czasu wykorzystując do tego zegar.

Podczas gimnastyki buzi i języka będziemy usprawniać aparat mowy.

Podczas zabaw rytmicznych i ruchowych z elementami pantomimy będziemy wykonywać liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, orientację w schemacie ciała, kształtujące prawidłową postawę ciała, a także uczące nas wyrażania emocji. Będziemy doskonalić szybkość, skoczność i celność rzutów. Korzystać przy tym z woreczków, szarf, obręczy.

W ramach działalności plastyczno – konstrukcyjnej będziemy przygotowywać pracę plastyczną m.in. na temat łąki, malować tęczę. Będziemy też badać, co pływa, a co tonie w wodzie.

W czerwcu nadal będziemy pracować ze złotym materiałem. Będziemy próbować dodawać i odejmować z użyciem tego materiału oraz próbować dokonywać zapisu wyniku    z wykorzystaniem kart liczbowych.